خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد مطرح کرد:

رشد 5 برابری فروش بلیط در سینماهای کشور

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۵۱۶

معاون توسعه، فناوی و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: خوشبختانه استقبال علاقمندان را در کل سینماهای کشور شاهد بودیم به گونه‌ای که فروش بلیت در سینمای ایران پنج برابر رشد داشته و مخاطبان سینما چهار و نیم برابر شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح سینما فلسطین اصفهان، اظهار کرد: از ۲۳ شهرستان اصفهان تنها ۱۱ شهرستان دارای سینما هستند و ۱۲ شهرستان تجربه دیدن فیلم بر پرده سینما را ندارند این در حالی است که اصفهان در دنیا به عنوان یکی از ۱۰ مکان دیدنی مطرح است.

وی با بیان اینکه در حوزه فیلم و سینما در اصفهان اتفاقات خوبی پیش رو داریم، ادامه داد: بازسازی سینما ساحل و خانواده به عنوان پردیس سینما و فروش 7 برابری سینماهای اصفهان در تعطیلات نوروز نشان می دهد که هنر هفتم در اصفهان در اوج قرار گرفته است.

معاون توسعه، فناوی و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه استقبال را در سینماهای کل کشور شاهد بودیم به گونه‌ای که فروش بلیت در سینمای ایران پنج برابر رشد داشته و مخاطبان سینما چهار و نیم برابر شدند، تصریح کرد: اکنون ۶۸ درصد شهرستان‌های کشور فاقد سینما هستند، بر این اساس به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد می‌کنیم که با کار مشترک و حمایت همه جانبه مسئولان سینماهای کشور که وضعیتی مانند فلسطین دارند مورد بازسازی و احیا قرار گیرند.

حیدری خلیلی با اشاره به اینکه قبل از این دولت تعداد ۳۸۰ سالن با ۱۲۷ هزار صندلی داشتیم که در دولت جدید  ۷۴ سالن با ۱۳ هزار و ۳۵۰ صندلی به این ظرفیت اضافه شده است، تاکید کرد: این امر امیدوار کننده است اما رضایت‌بخش نیست چرا که متوسط جهانی بهره وری از سینما در دنیا به ازای هر ۵۱ هزار و ۸۰۰ نفر، یک سینما است اما در ایران به ازای هر ۲۰۸ هزار نفر یک سینما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد سینما در سیاست های وزارت ارشاد وجود دارد و بر این اساس احداث سالن‌های جدید و تامین تجهیزاتی مانند تصویر و صدا توسط سازمان توسعه سینمایی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز