خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری دو استاندار مطرح شد؛

انعقاد 8 تفاهم‌نامه همکاری بین استانداران زنجان و چلیابینسک روسیه

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۰۹

در نشست‌خبری مشترک استاندار زنجان با استاندار چلیابینسک 8 تفاهم‌نامه همکاری مختلف منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری امشب در نشست‌خبری با حضور استاندار چلیابینسک، اظهار داشت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین دو استاندار زنجان و چلیابینسک روسیه براساس قراردادهای همکاری بین ایران و روسیه به امضا رسید،  این تفاهم‌نامه در حوزه‌ فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی بوده که امیدوارم با قراردادهای تکمیلی که بسته می‌شود زمینه توسعه عملی بین دو استان را فراهم کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه دو استان ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای برای تبادلات همکاری دارند که می‌تواند زمینه فعالیت بیشتر در این زمینه را فراهم کند، افزود: در روابط توسعه ایران و روسیه همکاری جدی وجود دارد که امیدواریم به مشارکت های جدی به نتایج بهتر از پیش منتهی شود.

استاندار زنجان ادامه داد: از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان و استان چلیابینسک که فعالیت‌های مستمری را برای شکل‌گیری این سفر و انعقاد تفاهم‌نامه داشتند تشکر می‌کنیم.

جمشید انصاری با اشاره به حضور دوبروفسکی در ایران و زنجان گفت: از شما درخواست می‌کنیم حامل پیام مردم زنجان به مردم چلیابینسک باشید.

در ادامه این مراسم دوبروفسکی نیز گفت: برنامه‌ریزی سفر موجب شد تا به استان زنجان سفر کنیم.

استاندارچلیابینسک روسیه ادامه داد: برای این دیدار زمان طولانی طی شده که از 3 سال پیش برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شد اما مهم این است که نتیجه خوبی از سفر داشته باشیم

وی یادآورشد: خوشحالیم روابط را می‌توانیم ارتقا ببخشیم و همکاری را ادامه داده و کار را پیش ببریم.

استاندار چلیابیسنک خاطرنشان کرد: امکان برداشتن گام‌های مهم وجود دارد که بتوانیم مطابق برنامه آتی برنامه‌ریزی مطلوب  داشته باشیم.

وی درخصوص بیشترین تعاملات انجام شده در زمینه‌های مختلف، گفت: پتانسیل خوبی در کشاورزی در استان‌زنجان وجود دارد و از همین‌جا آغاز می‌کنیم و دریچه‌های زیادی برای همکاری وجود دارد که صادرات ماهی می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم همکاری باشد.

این مسئول تجاری علمی روسی در زنجان با بیان اینکه ما آمادگی داریم همراه سرمایه‌گذاران استان‌زنجان کار را پیش ببریم، افزود: در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های مهمی بین دو کشور و استان وجود دارد.

استاندار چلیابیسنک ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری بین هر دو طرف وجود دارد که می‌توانیم همکاری خوبی برای توسعه این بخش داشته باشیم.

این نماینده هیئت تجاری علمی خاطرنشان کرد: معادن بسیار زیادی در استان زنجان وجود دارد اما ظرفیت‌های خوب ماشین‌آلات و تکنولوژی نیز در روسیه وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری مناسب برای هر دو کشور باشد.

در ادامه استاندار زنجان گفت: در 4 زمینه، فعالیت‌های معدنی، دانش و تکنولوژی خوبی در روسیه وجود دارد که می‌تواند در استخراج معادن استان مورد توجه باشد.

انصاری درخصوص آبزی‌پروی نیز گفت: قرار است از ظرفیت‌های دانش این استان برای ارتقای آبزی‌پروری در استان زنجان استفاده شود.

وی ضمن اشاره به همکاری دو استان برای توسعه گردشگری و استفاده از تجارب هم در این زمینه گفت: بین دانشگاه‌های دو استان تبادل دانشجو، اعضای هئیت‌علمی و دستاوردهای دانشگاهی نیز مورد توجه قرار گرفت.

استاندار زنجان در پایان با اشاره به حضور 40 نفر از فعالان اقتصادی استان چلیابینسک در زنجان گفت: این موضوع دستاورد اصلی است که با امضای تفاهم‌نام‌ها بین فعالان اقتصادی استان زنجان و این استان محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز