خبرگزاری کار ایران

به علت بی‌توجهی مسئولان؛

"پارک"؛ تنها ماوای پیرمرد کرمانشاهی

پیرمرد سالخورده به علت نداشتن هیچ پناهگاه و پشتیبانی، بیش از 10 سال از عمر خود را در یکی از پارک‌های شهر کرمانشاه سپری می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، چندین سال است که زندگی مستاجری برای بسیاری از خانواده ها به معضل بزرگی تبدیل شده است. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که خانواده مستاجر محل درآمدی خوب و مکفی نداشته باشند.

این وضعیت تا حدی برخی از خانواده‌های بی خانمان را در تگنا قرار داده که در سال‌های گذشته شاهد برپایی چادر در برخی از پارک‌های شهر کرمانشاه از سوی خانواده‌های بی بضاعت به عنوان محل زندگی هستیم.

به تازگی هم یکی از شهروندان کرمانشاهی که هیچ منبع درآمدی و یا فرزند و یا فامیلی برای کمک ندارد، از روی ناچاری اقدام به سکنی گزیدن در یکی از پارک‌های شهر کرمانشاه کرده است و چهره ای بسیار دلخراش به این کلانشهر بخشیده است.

این پیرمرد که بیش از 70 سال سن دارد علت این بی خانمانی را نداشتن تمکن مالی و یا کسی برای کمک عنوان می کند.

این شهروند بی‌خانمان کرمانشاهی تاکید کرد: در سال‌های دور همسر بنده به رحمت خداوند رفت و از آن زمان به دلیل اینکه هیچ پشتیبانی نداشتم، از روی اجبار به این پارک پناه آورده ام.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه تاکید کرد: از مسئولان عاجزانه درخواست دارم که بنده را از این وضعیت اسفبار نجات دهند.

این پیرمرد بی‌خانمان ادامه داد: نزدیک به یک دهه است که منزل بنده همین پارک شده است و در تابستان مجبور به تحمل گرما و در زمستان نیز باید با سرمای طاقت فرسا روزگار خود را بگذارنم.

وی با اشاره به اینکه برای تامین غذای روزانه از مردم محله کمک می‌گیرم، گفت: شهروندان و کسانی که احساس انسانیت می کنند، کمک های غذایی و پوشاک به بنده دارند، ولی با این وجود زندگی در این چادر که الان نقش مسکن را برای بنده بازی می‌کند برای هیچ کسی قابل تحمل نیست.

براساس این گزارش، تاکنون هیچ یک از نهادها و ادارات مسئول در این 10 سال به وضعیت اسفبار این پیرمرد سالخورده رسیدگی نکرده اند.

کد خبر : ۳۴۶۹۵۷