خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان

تقریب با تفکر ریشه‌دار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: تقریب واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که با تکیه بر تفکر این موضوع در بین همه آحاد جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایلنا از زاهدان، اویسی در نشست خبری همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب که صبح امروز در سالن کنفرانس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات نو زمانی در جامعه روی می‌دهد که ارتباطات ذهنی در جامعه اتفاق بیفتد. تقریب یک پدیده و جنبش است که اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید از افکار مختلف استفاده کند.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه باید نسبت به مسائل زیست بوم خود را موظف دانست تصریح کرد: ارتباطات ذهنی به یک نهاد خاص ارتباط پیدا نمی‌کند بلکه همه نهادها باید دست در دست هم زمینه مناسبی فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور می‌تواند با استفاده از همکاری علما و روحانیون شیعه و سنی به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند خاطرنشان کرد: در تقویت برنامه‌های فرهنگی باید همه نهادها با دانشگاه همکاری کنند.

این مسئول ادامه داد: باید سعی شود گذشته‌ای که براساس اتحاد بوده در استان بیشتر و پررنگ‌تر شود.

اویسی افزود: باید تلاش خود را برای حفظ خرده فرهنگ‌های مختلف در استان سیستان وبلوچستان به کار برد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان درباره انسجام بین اقوام مختلف استان که در حال فعالیت در دانشگاه‌های پیام نور هستند گفت: توسعه علمی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد اگر شتاب پیدا کرد  قطعا افراد نیز بهتر عمل خواهند کرد.

وی با اشاره به همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب که ساعت 8 صبح 11 بهمن برگزار می‌شود عنوان کرد: در این همایش از علمای بزرگ شیعه وسنی دعوت شده است که این نشان می‌دهد که همه در یک راستا می‌خواهند حرکت کنند.

این مسئول افزود: وجود تنوع قومی در جامعه نشان دهنده فرهنگ و بالندگی آن است و این تنوع و تکثر قومی هیچگاه مانع پیشرفت نخواهد شد.

اویسی با بیان اینکه راه مقابله با شرارت‌ها توسعه علم و دانش است افزود: دانشگاه پیام نور نقش مهمی در توسعه علم دانش داشته است و از ظرفیت دانشگاه باید در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

کد خبر : ۳۴۱۵۸۳