خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید پیروانی از پرداخت پول‌های بی‌حساب به سرخابی‌ها

سرمربی سابق فجر سپاسی و برق شیراز با تشریح وضع کنونی پول‌های رد و بدل شده در باشگاه‌های ایران، گفت: درآمد من بعنوان یک مربی در 11 سال 440 میلیون تومان بود درحالی‌که الان یک بازیکن در یک فصل یک میلیارد و 100 میلیون تومان می‌گیرد و پاسخگو نیست.

به گزارش ایلنا، غلامحسین پیروانی چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق در شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به ایلنا گفت: به یک بازیکن ماهی 100 میلیون تومان داده می‌شود و معلوم هم نیست این پول‌ها از کجا می‌آید.

وی با انتقاد از پول‌هایی که به تیم‌های سرخابی داده می‌شود، تصریح کرد: 60 میلیارد تومان به تیم‌های استقلال و پرسپولیس داده می‌شود و معلوم هم نیست این پول‌ها مال چه کسی هستند.

سرمربی اسبق تیم‌های امید و جوانان افزود:‌ پول‌هایی که هزینه ورزش می‌شود اگر خوب هزینه شود بسیاری از تیم‌های فوتبال در کشور می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

پیروانی با تشریح وضعیت تیم‌های فوتبال در شیراز و یاسوج، گفت: آقایان پول‌ها را به طور نامشخص در بین تیم‌های موردنظر توزیع و از تیم‌های استان‌های دیگر مانند فارس و کهگیلویه و بویراحمد حمایت مالی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم این پول‌ها حلال باشد، ادامه داد: در فوتبال ما طوری رفتار شده که به بازیکنی که حقش 200 میلیون تومان است یک میلیارد و 200 میلیون می‌دهند و مطمئن باشید که اینها ذره مثقال است.

این مربی نام آشنای فوتبال ایران گفت: " مهدی رحمتی " جایی گفته که " پیروانی " خودش پول دارد و این حرف‌ها را می‌زند اما من می‌گویم که ما از فوتبال چیزی در نیاوردیم اما کسانی که حق‌شان نیست پول فراوان می‌گیرند باید بیت‌المال پرداخت کنند و اگر مالیات و خمس ندادند یقین بدانند اینها حلال نیست و حرام است.

پیروانی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت مباحث اخلاقی در حوزه ورزش اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه برخی بازیکنان در این حوزه چنان اصرار می‌کنند که خداوند آبروی آنها را می‌برد.

وی ادامه داد: " اکبر افتخاری " بهترین دفاع چپ تیم ملی در سال‌های 33 و 34 بود و اهل آبادان که الان راننده تاکسی است که تاکسی هم متعلق به دیگران است.

سرمربی سابق فجر سپاسی و برق شیراز گفت: به آقای فردوسی‌پور زنگ زدم و گفتم که با بزرگان فوتبال و بازیکنان صحبت کند تا مبلغی جمع و وضعیت افتخاری را سر و سامانی دهیم و فردوسی‌پور تماس گرفت و کسی حاضر نشده است.

پیروانی افزود:‌ کمک به این بزرگان از سفر حج و طواف در کعبه واجب‌تر است اما متاسفانه در فوتبال امروزی ما پول جای محبت و صمیمت را گرفته است.

کد خبر : ۳۳۹۹۸۰