خبرگزاری کار ایران

جمشیدنژاد در گفت‌و‌گوی تفصیلی با ایلنا:

رد صلاحیت‌ها در سیستان‌و‌بلوچستان بیش از میانگین کشوری است/ این حجم رد صلاحیت قابل‌تامل است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۰۱۱

رئیس ستاد انتخابات سیستان وبلوچستان گفت: اگر براساس اظهارات سخنگوی شورای‌نگهبان میانگین رد صلاحیت کشوری را 40 درصد در نظر بگیریم آمار رد صلاحیت‌ها در سیستان وبلوچستان بیش از میانگین کشوری است

علی اصغر جمشیدنژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در زاهدان اظهار کرد: طی مراحل مختلف 299 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان‌وبلوچستان  ثبت‌نام کردند که از این تعداد 17 نفر یعنی تنها 6 درصد از سوی هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: تعدادی از داوطلبان در دوره‌های مختلف انصراف داده و باقی‌مانده برای رسیدگی توسط هیئت نظارت تعداد 280 نفر بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: هیئت نظارت شورای‌نگهبان از تعداد 280 نفر، 105 نفر تایید صلاحیت و 175 نفر رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند. این عدد، عدد بسیار بالایی برای آمار رد صلاحیت‌ها است چراکه بر اساس این آمار یعنی 62.5 درصد افراد رد صلاحیت شده‌اند .

جمشیدنژاد یاد آور شد: سخنگوی شورای‌نگهبان اعلام کرده بود«میانگین رد صلاحیت کشوری 40 درصد است» و این بدن معناست که 60 درصد افراد در کشور  تایید صلاحیت شده‌اند .

وی با اشاره به اینکه این میزان رد صلاحیت‌ها در استان سوال‌برانگیز است، بیان کرد: آنچه قابل توجه است اینکه براساس چه معیاری این تعداد رد صلاحیت شده‌اند .

رئیس ستاد انتخابات سیستان وبلوچستان گفت: برای آن دسته از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند، به بندهایی از ماده 28 یا 30 قانون انتخابات استناد شده که علی‌رغم آنکه تعریف مشخصی دارد به صورت کلیات است . این‌ها مباحث کیفی است و نمی‌شود همه را به یک باره به عدم التزام متهم کنیم و در حد گسترده‌ای رد صلاحیت شوند.

جمشیدنژاد با اشاره به عنوان عدم احراز صلاحیت داوطلبان گفت: عدم احراز  یعنی مجهول‌گذاشتن مطلب، یعنی به استناد هیچ‌یک از قیود اینها قابل رد شدن نیستند ولی رد شده‌اند و به نوعی مفهومی است از رد صلاحیت و فرقی با آن ندارد. این حد از رد صلاحیت وجاهت چندانی ندارد و قابل‌تامل است.

وی به همه دواطلبانی که رد صلاحیت شده‌اند توصیه کرد از طریق هیئت‌مرکزی نظارت و از طریق شورای‌نگهبان پیگیر حق‌شان باشند چراکه قاعدتا در آنجا سعه‌صدر و تحمل بیشتری وجود دارد و دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان وبلوچستان در پایان گفت: امیدواریم تعدادی از این عزیزان در هیئت مرکزی نظارت مورد تجدیدنظر قرار گرفته و به عرصه رقابت بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز