خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن نمایش استان بوشهر:

سمینار ملی «زن در تاریخ محلی ایران» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۲۹۳

سمینار ملی «زن در تاریخ محلی ایران» با تاکید بر زنان جنوب، اول و دوم دی‌ماه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر،تاریخ زنان از جمله بخش‌های مغفول‌مانده در حوزه مطالعات تاریخی است که هنوز بررسی‌ها و پژوهش‌های بسیاری را طلب می‌کند. با اتمام دوره تاریخی سلسله همایش‌های انجمن زنان پژوهشگر تاریخ که موضوع زن در تاریخ ایران و سپس جهان اسلام را از آغاز و تا دوره معاصر دنبال کرد، حوزه نوینی از مطالعات تاریخی که همان تاریخ محلی است، مد‌نظر قرار گرفت.

به این منظور انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، هفتمین همایش بین‌المللی خود را با عنوان‌ «‌زن در تاریخ محلی ایران» به زنان جنوب ایران اختصاص داده است.

رئیس انجمن نمایش استان بوشهر با مقاله «زن در فرهنگ آئینی جنوب ایران» در این سمینار سخنرانی خواهد کرد.

جهانشیر یاراحمدی درباره عنوان و محور مقاله خود در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: عنوان این مقاله، «زن در فرهنگ آئینی کرانه‌های خلیج فارس» بوده و نخست از منظر جامعه‌شناسی فرهنگی رابطه زنان و آئین، مورد کنکاش قرار گرفته و از این طریق زنان در جامعه سنتی جنوب‌، زن در فرهنگ دریایی و بیابانی و نیز ریشه‌شناسی آئین‌های زنانه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

یاراحمدی افزود: تاکید اصلی این مقاله، نقش‌های سه‌‌گانه‌ای است که زنان در آئین‌های کرانه‌های خلیج فارس ایفا می‌کنند که با تشریح کامل آنها و با ذکر نمونه‌هایی عینی مقاله شکل کامل خود را پیدا می‌کند. در دل این بحث، زنان در آئین‌های سوگ و سور نیز مورد بحث قرار گرفته است.

همایش «زن در تاریخ محلی ایران(منطقه جنوب)» با همکاری تعدادی از انجمن‌ها، سازمان و مراکز علمی و تخصصی نظیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پژوهشگاه علوم‌انسانی، پژوهشگاه تاریخ‌اسلام، گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، انجمن تاریخ محلی، مرکز بوشهر‌شناسی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و تعدادی دیگر از مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز