خبرگزاری کار ایران

شهر زنجان در دومین دهه از ماه صفر میزبان گروه هنری «سادیار» است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان گفت: شهر زنجان در دومین دهه از ماه صفر میزبان گروه هنری «سادیار» است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی، گفت: با توجه با استقبال خوب مردم از نمایش شبیه خوانی «اقراء بنام عشق» در ۵ شب متوالی این بار به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان تالار هلال احمر شهر زنجان در دومین دهه از ماه صفر میزبان گروه هنری «سادیار» برای اجرای نمایش هنری-مذهبی «ردای سرخ خورشید» است.

به گفته وی، این نمایش که بیش از ۱۸ سال در ۲۲ استان کشور و چندین کشور خارجی روی صحنه رفته، با استفاده از فرم، نور، آواز و موسیقی جلوه‌ای هنری به حماسه عاشورا بخشیده است.

«صفوی در این زمینه اضافه کرد: ردای سرخ خورشید» با الهام از تعزیه و به شکل میم (نمایش بدون کلام)، با گنجاندن روضه‌ها و مداحی‌های ذاکران به‌نام کشور و تمرکز نور و موسیقی روایت پنجگانه‌ای از واقعه کربلا را به تصویر می‌کشد؛ مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)، شهادت حضرت عباس‌بن‌علی (ع)، شهادت علی‌اصغر (ع)، شهادت امام حسین (ع) و خرابه شام پنج بخش این تابلوی عظیم عاشورایی هستند. که فعلا ۳ پرده از این ۳ تابلو به اجرا در می‌آید.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان، هدف از تهیه و اجرای این نمایش لزوم توجه به مبحث آسیب‌شناسی کاهش تاثیر تعزیه در جامعه و به روز کردن این هنر ملی و مذهبی اعلام کرد و گفت: ایجاد فرصت مناسب برای خانواده‌های زنجانی برای بهره گیری از پیامهای وقایع عاشورا در قالب هنر نمایشی فاخر در این راستا است.

وی ادامه داد: «ردای سرخ خورشید» با بیش از ۷۰ نفر عوامل به کارگردانی، بازنویسی و طراحی کورش خزاعی اصل اجرای خود آغاز خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۵۴۴۱