خبرگزاری کار ایران

« کرادو»استاد دانشگاه بلونیا ایتالیا درگفت‌وگو با ایلنا

ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است

گردشگرایتالیایی گفت: علیرغم دروغ پردازی‌هایی که کشورهای غربی و اروپایی می‌کنند که ایران کشوری نا‌امن است ولی وقتی وارد ایران شدیم دیدیم این کشور حتی نسبت به شهرهای خود ایتالیا یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست.

«کرادو» استاد دانشگاه بلونیا ایتالیا که به اتفاق گروهی از پزشکان و اساتید دانشگاههای این کشور که برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل به این منطقه سفر کرده بودند در حاشیه بازدید از حرم حضرت محمد هلا ل ابن علی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درکاشان، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اجتماعی، زیبا و مردمانی با فرهنگ و معتقد نام برد و گفت: هرچند ما کاتولیک به دنیا می‌آییم ولی ازلحاظ کاتولیک خیلی معتقد و مذهبی نیستیم ولی ایران را کشوری با امنیت دیدیم.

این گردشگر ایتالیایی شایعات غربی‌ها و اروپایی‌ها نسبت به ناامن بودن ایران را کاملا دروغ و بی‌اساس دانست و گفت: وقتی در کشورمان به همه می‌گفتم می‌خواهم به ایران سفر کنیم می‌گفتند شما دیوانه هستید که می‌خواهی بروی ایران خودت را بکشی ولی موقعی که آمدیم ایران را از نزدیک دیدیم تمام این حرفهایی که می‌گفتند هیچکدام درست نبود و همه دروغ بود و ما موقعی که به کشورمان برمی‌گردیم باید بگوییم که تمام این شایعات دروغ و بی‌اساس بود.

«کرادو» با بیان اینکه با گذشت بیش از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون هیچگونه‌شناختی از این کشورنداشتیم و فقط از ایران اسلامی به عنوان کشوری نا‌امن به ما معرفی می‌کردند. گفت: با توجه به اینکه الان دنیای جنگ و دنیای اسلام شده برای ما تفاوت‌ها حس نمی‌شود، ولی وقتی وارد کشور ایران خصوصا شهرهای کاشان و آران و بیدگل شدیم دیدیم واقعا چه مردمان اجتماعی و متحد هستند که نمی‌خواهند از هم جدا بشوند و مردمانی که جنگ را دوست ندارند، معتقدند و ازکشت و کشتاربیزارند.

این گردشگرایتالیایی ۱۵ روز ویزا برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران را ناچیز دانست و گفت: برای دیدن مکان‌های دیدنی ایران نیاز به زمان بیشتری داریم که امیدواریم مسئولان مدت زمان ویزاهای ما را برای بازدید از این کشور بیشترکنند..

کد خبر : ۳۲۵۳۸۵