خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی:

باید جلوی هزینه‌های غیرضروری در کشور گرفته شود/دیرکرد وام نگران‌کننده است

مراجع تقلید شیعیان گفت: جامعه بابت دیرکرد وام دچار خسران شده و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل بانک‌ملت با اشاره به روایتی از حضرت‌علی(ع)، گفت: خدمت‌رسانی به جامعه اسلامی و دینی مسئولیتی بزرگ است که به عهده شما گذاشته شده، سعی کنید در خدمت‌رسانی ‌‌نهایت تلاش خود را بکار ببندید.

وی از بعضی مسائل مانند مسافرت‌های غیرضروری مسئولان به خارج از کشور، برگزاری همایش‌ها و... انتقاد کرده و اظهار داشت: باید سعی شود جلوی ریخت و پاش‌های غیر ضروری که به اقتصاد کشور ضرر می‌زند گرفته شود.

استاد سطوح‌عالی حوزه با بیان اینکه حتی باید جلوی این مسائل در ادارات گرفته شود، افزود: بنده با ورزش‌کردن جوانان مخالف نیستم و حتی تشویق می‌کنم چون جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد اما نباید طوری باشد که برای بعضی فعالیت‌های آنها، هزینه برای کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دقیقا به همین معنا است که باید جلوی هزینه‌های غیر ضروری در کشور گرفته شود، اظهار داشت: مسئله دیرکرد وام نگران‌کننده است و قالب استفتائات مردم در همین رابطه است و نشان می‌دهد جامعه از این بابت دچار خسران‌شده که ناراحت است و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه موضوع چک هم یکی دیگر از مشکلات جامعه است و آمار‌های زندانیان نشان از این حقیقت است، گفت: سعی کنید به کسانی که توان پرداخت‌وام را دارند و از عهده داشتن چک برمی‌آیند، وام و چک دهید.

وی با تأکید بر اینکه تا می‌توانید کاری کنید جامعه از لحاظ اقتصادی و مسائل دیگر کمتر دچار مشکل شود، اظهار داشت: در عقود شرعی باید رضایت طرفین لحاظ شود و طوری نباشد یک‌طرف ضرر و دیگری بهره فروان گیرش بیاید.

 

کد خبر : ۳۲۴۹۸۶