خبرگزاری کار ایران

مدیران دانشگاه آزاد ارومیه از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون بازدید کردند

همزمان با طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، معاونین دانشگاه آزاد ارومیه از مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای دارالفنون شهرستان ارومیه بازدید کردند.

محسن مددی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید در نشستی با معاونین دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به وجود دانشجویان فاقد مهارت بیکار، در خصوص ارائه طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: کمک به فارغ التحصیلان جوان برای دستیابی به شغل پایدار و مولد، ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد فرهنگ به کارگیری نیروهای متخصص در واحدهای اقتصادی، ایجاد زمینه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان دانشگاهی، انتقال یافته‌های جدید دانش و فناوری به واحدهای صنعتی با ورود فارغ التحصیلان جدید دانشگاه‌ها از اهداف ارائه این طرح است.

در ادامه این نشست قاسم سامعی معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه آزاد ارومیه افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر افزایش توان مهارتی نیروی جویای کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال، در دستیابی به اهداف اشتغالزایی سند چشم انداز کشور امیدوار کننده است.

این بازدید با هدف آشنایی با توانمندی‌های فنی و مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز تخصصی ارتقای مهارت و ایجاد تعامل سازنده با جامعه علمی، دانشگاهی در راستای ارتقای سطح توانمندیهای مراکز دانشگاهی و همکاری‌ها و بهره برداری از منابع مشترک علمی، مهارتی انجام شد.

ایجاد کارگاههای آموزشی، برگزاری سیمنارهای آموزشی مشترک، استفاده از توانمندیهای مربیان و کارگاه‌های مهارتی آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسط دانشگاه، همکاری در تأمین استاتید مراکز آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان بخصوص دانشجویان ترم آخر برای تکمیل مهارت فنی و حرفه‌ای آنان، ایجاد مراکز جوار دانشگاهی، از جمله محورهای اصلی در گفتگوهای طرفین بود.

در این نشست همچنین مقرر شد  در جلسه بعدی مفاد تفاهم نامه همکاری آموزشی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کد خبر : ۳۲۱۹۹۶