خبرگزاری کار ایران

زوج جهانگرد بلژیکی در گفت و گو با ایلنا

فکر نمی‌کردیم شوشتر به این عظمت باشد

این زوج جهانگرد بلژیکی که به شوشتر سفر کرده‌اند، گفتند: حتی در روستاهای بلژیک هم بهتر از شوشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از شوشتر، پاسکال کاتور و ماریلین فاندووالا، زوج جهانگرد بلژیکی هستند که به شوشتر سفر کرده اند. این دو با نشان دادن تصاویر زیبایی از کشور بلژیک در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفتند: سال‌ها پیش، ۱۰۰ کیلومتر از دریا تا شهر ما کانال‌کشی کردند و شهر ما نیز مانند شوشتر توریستی شد . مسئولان هم با حمایت از صنعت توریسم و گردشگری و ساخت هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد و سه سینمای بزرگ که ۸ سالن دارد، موجب ایجاد اشتغال و رفع بیکاری شدند.

متن گفت و گو کوتاه با این زوج جهانگرد بلژیکی در ادامه آمده است:

هدف شما از سفر به شوشتر چه بوده است؟

از کشور بلژیک در اینترنت با آبشارهای شوشتر آشنا شدیم و کتاب شوشتر را خریدیم. هدف ما از سفر به اینجا این بود تا از نزدیک با شوشتر آشنا بشویم .

نظر شما در مورد شوشتر چیست؟

فکر نمی‌کردیم که شوشتر به این عظمت و زیبایی باشد .

می‌دانستید که سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر، به ثبت جهانی رسیده است؟

بله در اینترنت متوجه شده بودیم .

تاکنون به کدام یک از شهرهای ایران سفر کرده‌اید؟

شهرهای تهران، قم، اصفهان، یزد، کاشان، قشم، شیراز و اهواز .

شغل شما دو نفر در بلژیک چیست؟

من مکانیک هستم و همسرم پرستار .

برخورد مردم شوشتر با شما چگونه بوده است؟

مردم شوشتر خیلی خوب برخورد می‌کنند و مهمان‌نواز هستند. ولی برخی موارد در شوشتر خوب نبودند .

چه مواردی بودند که شما را ناراحت کرده‌اند؟

چرا با وجود داشتن شهرداری، مردم در خیابان‌ها زباله می‌اندازند؟ ما نمونه این زباله‌ها را در کشور هند مشاهده کردیم؛ و مورد دیگر اینکه بی‌نظمی در رانندگی واقعاً ناراحت‌کننده است. در شوشتر رانندگان خودرو و موتورسیکلت به‌راحتی از چراغ‌قرمز عبور می‌کنند که برای ما غیرقابل باور بود .

رانندگی در شوشتر خیلی خطرناک است و رانندگان در هنگام چرخش به راست یا چپ، از چراغ راهنمای خودرو و یا موتورسیکلت خود استفاده نمی‌کنند. صدای بوق خیلی زیاد است و عجیب است که رانندگان هنگام رانندگی هنوز در اینجا با تلفن همراه صحبت می‌کنند و برای صحبت کردن کنار خیابان توقف نمی‌کنند.

این موارد در کشور بلژیک مشاهده نمی‌شوند و من با وجود داشتن گواهینامه، نمی‌توانم در اینجا رانندگی کنم زیرا رانندگی در شوشتر خیلی خطرناک است. حتی روستاهای کشور بلژیک هم بهتر از شوشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند .

ضمن اینکه افراد پیاده هم قوانین را رعایت نمی‌کنند و در خیابان‌ها و چهار راه‌ها، بدون رعایت حق تقدم از خیابان عبور می‌کنند که این برای آنان خطرناک است .

شباهت شهر شما با شوشتر در چیست؟

شباهت شوشتر و شهر بروهه در کشور بلژیک در این است که هر دو شهر آبی هستند .

چه غذاهایی در شوشتر را دوست دارید؟

فلافل را دوست داریم. در کشور بلژیک هم فلافل موجود است ولی خرید آن فقط در رستوران‌ها عرضه می‌شود و نه مثل اینجا در مغازه‌ها .

چه توصیه‌ای‌ به مردم شوشتر دارید؟

توصیه می‌کنیم برای ارتباط با توریست‌ها و جهانگردانی که به شهرشان می‌آیند، زبان انگلیسی را کامل یاد بگیرند. همچنین مردم شوشتر سعی کنند شاد باشند و از زندگی لذت ببرند.

کد خبر : ۳۲۱۸۵۴