خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا در همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت

بیش از ۵۷۰ شهر کشور در مرحله تنش آبی قرار دارند

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: بیش از ۵۷۰ شهر کشور در مرحله تنش آبی قراردارند به طوریکه در حال حاضر شهرهای کرمان، اصفهان و یزد در بخش آب شرب در تنگنا به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم امینی در همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت گفت: اکنون سرانه آب تجدیدپذیر برای هر نفر زیر هزار مترمکعب است.

امینی بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین راهکار برون رفت از مرحله تنش آبی اعمال مدیریت مصرف آب است.

به گفه امینی، با استفاده از بازچرخانی آب و استفاده از پساب  می‌توان به منابع پایدار آب دست یافت.

وی به مزیت‌های استفاده از پساب پرداخت و گفت: می‌توان از حجم پساب موجود در کشور بخشی از نیاز آبی در بخش‌های مختلف مثل صنعت و کشاورزی غیرمثمرثمر را تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به حجم تقاضا برای استفاده از پساب اشاره کرد و گفت: در پنج سال گذشته شهرداری اصفهان تمایل زیادی برای استفاده از پساب در بخش فضای سبز نداشت اما اکنون این نیاز را احساس می‌کند.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب برخورداری مردم در استان اصفهان از شبکه فاضلاب ۶۵ درصد است اظهار کرد:  ۲۳ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دارند که این تصفیه خانه‌ها حدود ۵ هزار لیتر پساب تولید می‌کنند.

به گفته وی، از این میزان یک هزار و ۲۳۹لیتر به صنعت،یک هزار و ۱۱۳لیتر به فضای سبز و مابقی به رودخانه زاینده‌رود برای احیای تالاب گاوخونی سرازیر می‌شود.

کد خبر : ۳۲۱۶۹۸