خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آستارا

مأموران انتظامی با قمه زنان برخورد کنند

امام جمعه آستارا با بیان اینکه قمه زنی حرام است، گفت: ماموران انتظامی باید با قمه زنان به شدت و براساس قانون برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در فضایی عاشورایی و آکنده از حزن و اندوه در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش برگزار شد.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی و تعلق این روز به سقای کربلا، اظهار داشت: ابوالفضل ‌العباس (ع) نماد بارز ولایتمداری بود، چراکه هیچ‌گاه از ولایت فاصله نگرفت و در سراسر زندگی خود تابع ولایت بود.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عاشورا که روز گذشته در آستارا برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در این مراسم و نیز تشکر از دست‌اندرکاران رسانه‌ی ملی و صداوسیما گیلان گفت: مراسم بسیار باشکوهی بود که توسط مردم و همکاری همه مسئولین برگزار شد و امیدوارم در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام حافظ نیا در ادامه با قرائت بیاناتی از مقام معظم رهبری در مورد تقبیح قمه‌زنی، افزود: وقتی ولی‌فقیه می‌گوید هر کس قمه بزند من قلبا از او ناراضی هستم، پس چرا باید قلب ایشان را از خود ناراضی کرد.

وی تصریح کرد: هر کس ولی فقیه را از خود ناراضی کند مثل آن است که امام زمان (ع) را از خود ناراضی کرده است چون ولی فقیه نایب امام زمان (ع) است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حرام بودن قمه زنی گفت: چطور می شود کسی که به امام حسین ارادت دارد برای نشان دادن ارادت خود به فعل حرام روی بیاورد؟! راه های بسیار بهتری برای عرض ارادت به آقا امام حسین (ع) وجود دارد که قطعا این راهش نیست.

حافظ نیا با اشاره به حکم محاکم قضایی در مورد قمه زنی از مامورین انتظامی خواست تا با این افراد که اتفاقا شناخته شده نیز هستند، به شدت برخورد نمایند.

حجت الاسلام حافظ نیا همچنین با اشاره به نامه تاریخی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور کشورمان و الزامات 9 گانه این نامه در راستای اجرای برجام گفت: برجام بدون اجرای منویات رهبری فرجام خوبی نخواهد داشت و مطمئننا رئیس محترم جمهور نیز با توجه به این الزامات برجام را پیش خواهند برد.

وی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را برای پیشبرد و اجرای موفقیت آمیز برجام تنها راه دانست.

امام جمعه آستارا اشاره ای نیز به فاجعه منا داشت و گفت: این فاجعه نباید فراموش شود زیرا هنوز آل سعودی در رابطه با علت مصیبت پیش آمده و سرنوشت 37 مفقود ایرانی توضیحی ارائه نداده است.

کد خبر : ۳۱۵۹۹۶