خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در زنجان

هدف از عزاداری برای امام حسین (ع) حسینی کردن جامعه است

دادستان کل کشور گفت: هدف از عزاداری در طول تاریخ برای این بزرگ مرد تاریخ حسینی کردن جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور  در جمع عزاداران زنجانی در حسینیه اعظم زنجان ،گفت: این واقعه تاریخی درس بزرگی برای تمام بشریت دارد.

حجت الاسلام رئیسی ،  با یادآوری اینکه عاشورا رمز تحول و تمدن اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از رموز ماندگاری اسلام محرم و صفر است.

این مقام کشوری در زنجان عظمت این واقعه بزرگ تاریخ را متذکر شد و ادامه داد: امام حسین(علیه السلام) تنها امامی است که اربعین دارد.

حجت الاسلام رئیسی، به تلاش دشمنان برای از بین بردن نام عاشورا اشاره کرد و گفت: بهترین زمان ها پیوند خورده با نام عاشورا هستند.

دادستان کل کشور بصیرت را لازمه تحلیل واقعه عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: هدف از عزاداری در طول تاریخ برای این بزرگ مرد تاریخ حسینی کردن جامعه است.

وی با بیان اینکه عاشورا رمز بقای دین است و تمام تحول های تاریخ برگرفته از عاشوراست، افزود: عزاداری مردم زنجان در روز هشتم محرم موجب شده این استان با نام آن حضرت پیوند بخورد.

به گفته دادستان کل کشور مقاومت مردم یمن در مقابل حملات عربستان علیرغم نداشتن تجهیزات نظامی نشان دهنده برکت ایمان و عاشوراست.

کد خبر : ۳۱۵۷۱۵