خبرگزاری کار ایران

افتتاح پارک‌های شقایق و شهروند در زنجان

پارک شهروند در زنجان دارای مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع دارای فضای سبز ۱۱ هزار مترمربعی است که بیش از ۲۳ نوع از درختان و گل‌های پوششی مختلف شامل بید مجنون، سرو شیراز، پیروکانتا، یاس زرد، ترون، توتیا و..... تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری زنجان، پارک شهروند با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال و با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان عصر امروز به بهره‌برداری رسید.

برای فضای سبز این پارک تلاش شده است تا از گونه‌های سازگار و با رعایت ارتفاع منطقه و درختان خزان پذیر و همیشه سبز و بستر چمن استفاده شده است.

برای انشعابات و آبیاری این پارک تاکنون ۲ هزار و ۲۷۵ متر لوله‌گذاری شده است.

۳ هزار و ۵۲۹ مترمربع پیاده‌روسازی، ۲ هزار متر جدولگذاری، ۲۵ عدد سطل زباله، ۳۵ عدد نیمکت، نصب ست‌های بدنسازی پارکی از جمله اقدامات انجام شده در این پارک است.

این پارک به همت شهرداری منطقه یک برای استفاده معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان مناسب سازی شده است.

برای احداث این پارک و احداث فضای سبز تاکنون ۷۰۰ کامیون خاک در محل تسطیح شده و سیستم آبیاری بارانی و استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز نیز از دیگر اقدامات انجام برای این پارک است.

این پارک دارای فضای بازی کودکان به مساحت ۳۸۸ مترمربع با وسایل بازی مخصوص کودکان از جمله مجموعه بازی پلی اتیلنی، تاب، الاکلنگ، صخره نوردی و... و مجهزه به کفپوش گرانولی محل بازی کودکان است.

 

پارک شقایق نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۱۰میلیون ریال و با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان عصر امروز به بهره‌برداری رسید.

کار حفاری و لوله گذاری و تسطیح این پارک از ۲۷ شهریورماه امسال آغاز و به مساحت اختصاصی ۱۱ هزار مترمربع احداث شده است.

مساحت کل پارک شقایق ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده و ۲ هزار و ۷۱۶ مترمربع پیاده روسازی، یک هزار و ۲۸۶ متر جدولگذاری انجام شده است.

نصب ست بدنسازی پارکی، نصب ۲۲ عدد سطل زباله، ۲۸ عدد و نیمکت بازی کودکان به مساحت ۳۸۰ مترمربع با وسایل بازی مخصوص کودکان از جمله مجموعه بازی پلی اتیلنی، تاب، الاکلنگ، صخره نوردی و... و تجهیز به کفپوش گرانولی محل بازی کودکان از جمله امکانات این پارک است.

پارک شقایق به همت شهرداری منطقه یک احداث شده و برای استفاده معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان مناسب سازی شده است.

کد خبر : ۳۱۲۶۴۹