خبرگزاری کار ایران

آغاز برنامه‌های نخستین هفته اجتماعی در گیلان

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از آغاز برنامه‌های نخستین هفته اجتماعی استان که به ابتکار این اداره کل به اجرا در آمد خبر دارد.

به گزارش ایلنا، یونس با اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه‌ها به برنامه‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم آغاز و تا جمعه ۱۷ مهرماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان ادامه دارد و شامل بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از برنامه ریزی در زمینه شکل دهی هفته اجتماعی سوق دادن افکار عمومی به مباحث اجتماعی و چالش‌ها و فرصت‌های حوزه اجتماعی است تا بتوانیم با ایجاد همگرایی‌های بهتر بین دولت و ملت در سالی که بنام همدلی و همزمانی دولت و ملت نام گرفته است به چالش‌ها و مشکلات اجتماعی جامعه بهتر فایق آییم.

رنجکش ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اجرای برنامه‌های این هفته همگرایی بین دستگاههای اجرایی استان است که با توجه به وجود هفته‌های مختلف در این ایام تلاش شده است تا از ظرفیت سازمان‌های دولتی در این زمینه استفاده بهتر شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های هفته اجتماعی محوری‌ترین موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی و مدیریتی ظرفیت‌های موجود در دستگاههای اجرایی استان و بخش‌های غیر دولتی بویژه سازمان‌های مردم نهاد بوده است.

وی گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته اجتماعی در گیلان هیچ اعتباری از سوی استانداری هزینه نشده است و این تجربه‌ای است تا بتوانیم با این رویکرد و ساماندهی برنامه‌های موجود در دستگاههای اجرایی و سوق دادن آن‌ها به سمت اهداف اجتماعی و فرهنگی از آن‌ها استفاده بهینه نماییم.

به گفته دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در طول مدت برگزاری هفته اجتماعی با توجه به نامگذاری‌های انجام شده و مشارکت دستگاههای اجرایی و بخش‌های غیر دولتی شاهد اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت مباحث اجتماعی می‌خواهیم بود.

رنجکش تاکید کرد: روز شمار‌های این هفته شامل جامعه، قانون و انضباط اجتماعی جامعه، فرهنگ و هنر، سازمانهای غیر دولتی و افزایش سرمایه اجتماعی، کتاب و هویت اجتماعی، رسانه‌های جمعی و آموزش اجتماعی، کودک و حمایت اجتماعی، خانواده، جوان، ورزش و نشاط اجتماعی می‌باشد.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه‌های این هفته سازمان‌های چون معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی سپاه قدس، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه گیلان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه سازمانهای غیر دولتی، صنعت، معدن و تجارت، بهزیستی، صدا و سیما، شهرداری رشت، فرمانداری رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌های استان مشارکت دارند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: تلاش شده است تا با برنامه ریزی دستگاههای اجرایی کلیه برنامه‌ها در سطح شهرستان‌های استان نیز به اجرا در آید و محوریت برنامه‌هایی با موضوعات اجتماعی باشد.

وی افزود: ارزیابی دستگاههای اجرایی و برنامه‌های آن و تهیه گزارش از چگونگی فعالیت‌های آنان در حوزه اجتماعی از اقداماتی است که در پایان این هفته با توجه به گزارشات ارسالی از سوی دستگاههای اجرایی و کار‌شناسان اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری انجام خواهد شد.

رنجکش همچنین یادآور شد: دغدغه‌های اجتماعی از مهم‌ترین مشکلاتی است که امروز با تغییر سبک زندگی و حرکت جامعه به سمت زندگی‌های فردی با آن روبرو هستیم که این روند نیازمند بازنگری و روی آوری به سبک زندگی ایران و اسلامی است که در این میان باید همه احاد جامعه احساس مسؤولیت کنند چون کسی نمی‌تواند از زیر بار آن شانه خالی کند زیرا این یک مسؤولیت اجتماعی است.

وی گفت: این مهم زمانی حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند که دولت هم عزمی جدی در برنامه ریزی برای حوزه اجتماعی دارد و رویکرد مهم آن در برنامه ششم توسعه توجه به توسعه اجتماعی است.

کد خبر : ۳۰۹۹۷۴