خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بررسی ابعاد واقعه غدیر

برگزاری همایش بانوان ولایی در دو امامزاده عظیم الشأن کاشان

همایش بانوان ولایی با محوریت نقش بانوان در توسعه فرهنگ غدیر در دو بقعه متبرکه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان در این همایش‌ها که صد‌ها نفر از بانوان فعال مذهبی و دینی کاشان و راوند حضور داشتند، ابعاد مختلف واقعه غدیر مورد کنکاش قرار گرفت و پس ‌از آن نقش بانوان در گسترش فرهنگ غدیر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای گسترش این فرهنگ ناب در اختیار مبلغان و فعالان فرهنگی زن قرار گرفت.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوع غدیر، توزیع کتاب ایوان نجف با مضمون غدیر و مسائل درباره آن همراه با مسابقه‌ای بزرگ در میان بانوان فرهیخته، اجرای گروه سرود دختران راوند با موضوع غدیر از برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش بود.

در این همایش از مبلغان و طلاب خواهر فعال در عرصه غدیر و ولایت‌مداری استفاده شده بود تا بیش از پیش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامیمان ترویج شود.

همایش بانوان ولایی با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه کاشان و آستان مقدس ولی بن موسی و نهاد قرآن کریم راوند و آستان مقدس هارون بن موسی در کنار مضجع شریف دو امامزاده عظیم الشأن برگزار شد.

گفتنی‌ست همایش بانوان ولایی یکی از ده‌ها برنامه تدارک دیده شده در ایام دهه ولایت با موضوعیت جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی است که این جشن‌ها در بیش از ۲۵ بقعه متبرکه کاشان با برنامه‌های مختلف از جمله جشن غدیر، همایش بانوان ولایی، تجلیل از سادات خادم، برپایی دعای عرفه، برگزاری دعای ندبه و کمیل، گلباران مضاجع شریف امامزادگان و میزبانی از کاروان‌های پیاده‌روی به سمت حرم‌های مطهر و جشن‌های تکلیف در بقاع متبرکه می‌باشد برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۹۷۸۰