خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

شرط قبولی عبادات ولایتمداری‌ست

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، شرط قبولی عباداتی نظیر نماز، روزه، زکات و حج قبول ولایت مولای متقیان علی (ع) و ۱۱ فرزند ایشان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: امروز روز ابلاغ انتصاب مولای متقیان امیر مؤمنان علی (ع) به منصب ولایت کبری الهی از سوی خدای سبحان و اعلام آن توسط پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» مربوط به حادثه غدیر خاطرنشان کرد: نوع این پیام تهدیدی است و خدای متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید در صورت عدم ابلاغ این پیام الهی، تمام زحمات ۲۳ ساله نبوتش به هدر می‌رود.

امام جمعه کاشان با یادآوری فضای سیاسی آن دوران عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) نگران بود اگر این دستور الهی را ابلاغ کند به دلیل فضاسازی در جامعه آن روز مخالفت صورت گیرد اما خدای متعال به پیامبر خود اطمینان می‌دهد که او را از خطرات مردم حفظ می‌کند.

نمازی با بیان اینک نصب امام از اختیارات خدای سبحان است عنوان کرد: پیامبر از جانب خدا مأموریت می‌یابد که این انتصاب را اعلام کند و بر این اساس نصب امامت امری بشری نیست بلکه آسمانی است.

وی با ذکر روایت‌هایی از ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در مورد مسئله ولایت بیان کرد: بر اساس یکی از این روایات دین بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت اهل بیت استوارو ولایت به عنوان مهم‌ترین این موارد ذکر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه ولایت کلید قبول نماز، روزه، زکات و حج است گفت: نماز بدون پذیرش ولایت مردود است، روزه بی‌ولایت مقبول نیست و زکات و حج بدون قبول اصل ولایت مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

نمازی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به ۱۳ مهرماه سالروز هجرت امام راحل از نجف به پاریس بیان کرد: پس از فشارهایی که از سوی شاه به حکومت عراق وارد آمد و از این کشور خواسته شد که امام راحل را محدود کرده، اجازه سخنرانی به ایشان ندهد و از ارسال نوارهای سخنرانی امام به ایران جلوگیری کند و به دنبال مطالبه این موضوع از سوی حکومت عراق از امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصمیم به ترک این کشور می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر امام راحل به کویت و عدم اجازه ورود به ایشان عنوان کرد: با وجود آنکه برای امام سخت بود که در کشوری لائیک و غیراسلامی اقامت کند اما با شرایط به وجود آمده امام راحل تصمیم به هجرت به فرانسه کرد.

امام جمعه کاشان در بخش پایانی خطبه‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نظامی و نیروهای مسلح در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه اشاره و فرازهایی از بیانات معظم‌له را در این دو دیدار قرائت کرد.

کد خبر : ۳۰۹۷۷۸