خبرگزاری کار ایران

عید غدیر

بزرگداشت عید غدیر در دارالسیاده علوی

روستای دارالسیاده علوی که مملو از وجود مبارک ذریه‌های حضرت زهرا است در این روز‌ها شور و حال وصف ناشدنی را در خود شاهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی علت مزین شدن نام این روستا به «علوی» را وجود سادات در این مکان دانست و گفت: به مردم این روستا سادات علویون می‌گفته‌اند، از این رو مردم منطقه کاشان، روستای علوی را به عنوان روستای سادات یا دارالسیاده می‌شناسند.

وی افزود: این روستای سبز که از دیرباز محور تبلیغ دین مبین اسلام توسط روحانیون سادات و اعزام مبلغ به سایر روستاهای منطقه اردهال بوده است، اکنون نیز از نظر قرآنی، فرهنگی و اجتماعی زبانزد خاص و عام است.

مسوول ستاد برگزاری مراسم‌های عیدغدیر در روستای دارالسیاده علوی گفت: در دهه ولایت و امامت و ایام الله عیدالله اکبر، شور و اشتیاق وصف ناشدنی در روستای علوی برقرار و آیین‌های جشن به میزبانی سادات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شب عید غدیر آیین جشنی همراه با قرائت خطبه غدیر و پیمان عقد اخوت برگزار می‌شود، گفت: روستای علوی در روز عید غدیر میزبان دوستداران خاندان عصمت و طهارت است تا وجود خود را متبرک به نور فرزندان حضرت زهرا (س) کنند.

به گفته وی، در روز عیدغدیر مردم به دیدار بزرگان سادات این روستا رفته و هدیه‌ای به عنوان تبریک دریافت می‌کنند و همچنین در ظهر عیدغدیر بعد از اقامه نماز جماعت، تجمع سادات در گلزار شهدا و در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود ابن امام محمدباقر (ع) انجام می‌شود.

مسوول ستاد برگزاری مراسم‌های عیدغدیر در روستای دارالسیاده علوی با بیان اینکه بازدید مردم با خانواده شهدای سادات از دیگر برنامه‌های روز عید غدیر در روستای علوی است، گفت: شهیدان سید رحیم و سید احسان مسعودی علوی از شهدای سادات این روستا هستند.

وی، آیت الله مسعودی علوی، امام جماعت حضرت معصوم (س) را شخصیت ممتاز معنوی، علمی و روحانی این روستا و از افتخارات منطقه اردهال یاد کرد و گفت: اغلب سادات روستای دارالسیاده علوی از سادات طباطبایی هستند و به ندرت منزلی را می‌توان یافت که در آن سید و یا سیده‌ای نباشد.

حجت الاسلام کاظمی علوی گفت: روستای دارالسیاده علوی در ۴۵ کیلومتری غرب کاشان در منطقه مقدس مشهد اردهال واقع شده و این روستا مزین به وجود مبارک حضرت سلطان محمود بن امام باقر (ع) به عنوان سید سادات این روستا است که این روز‌ها مصادف با سالروز شهادت شمسی این یار باوفا و برادر علی بن باقر (ع) است.

کد خبر : ۳۰۹۶۷۲