خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس

نداشتن سودآوری علت عدم استقبال از ساخت سینما توسط بخش خصوصی‌ست

نماینده مردم قائم شهر در مجلس نداشتن سودآوری دلیل عمده عدم استقبال از ساخت سینما توسط بخش خصوصی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر ؛ کمال علیپور ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین سینمای دیجیتال کشور که در سالن حر قائم شهر برگزار شد ضمن محکوم کردن بی‌کفایتی آل سعود و حادثه منا خواستار رسیدگی و پیگیری جدی درباره علل این حادثه از سوی مسئولان شد.

وی در ادامه بحث فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت را یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه در این چند سال به ساخت سینما در کشور توجه نشده است و موضوع به بخش خصوصی واگذار شد.

علیپور نداشتن سودآوری برای بخش خصوصی را دلیل عمده استقبال نشدن از ساخت سینما توسط سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: طبق  مصوبه مجلس شهرداری و شورا موظف هستند با کسانی که اقدام به ساخت تالار فرهنگی و سینما می‌کنند همکاری کرده و از آنها عوارضی گرفته نشود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: این شهرستان با جمعیت 320 هزار نفری که چندین شهر دیگر را نیز پوشش می‌دهد نیاز مبرم به سینما داشت و تجهیز مجتمع حر به امکانات سینمایی کار ارزنده‌ای است.

علیپور ادامه داد: امسال 53 درصد اعتبارات فرهنگی و موضوعات مربوط به هنرمندان در بودجه  در نظر گرفته شد و مبلغ 50 میلیارد ریال نیز برای پرداخت دیون بخش هنرمندان، نویسندگان که سال‌ها به تأمین اجتماعی بدهکار بودند آورده‌ایم تا یکی دیگر از مشکلات جدی در بخش فرهنگی حل شود.

علیپور تصریح داد: تبصره 14 بودجه که تبصره مهم در سال 93-94 است در بخش فرهنگی و حمایت از سینماها و غیره لحاظ شده که نتیجه آن 4 درصد واردات فرهنگی به کشور است.

وی گفت: امیدواریم در برنامه ششم به موضوعات فرهنگی و کتابخانه‌ها بیشتر توجه شود زیرا قشر عظیمی از ملت ما را جوانان تشکیل داده‌اند و این قشر نیاز دارند تا از فضاهای سالم برای پر کردن اوقات فراغت استفاده کنند.

کد خبر : ۳۰۹۵۶۸