خبرگزاری کار ایران

توسط دبیر شورای امنیت ملی

موضوع تردد زائران اربعین حسینی از مرز کرمانشاه درحال پیگیری‌ست

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: موضوع تردد زائران از مرز استان توسط دبیر شورای امنیت ملی در حال انجام و احتمال تحقق آن بسیار قوی است.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، امیر شاه‌‌آبادی در جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی، گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام زوار عتبات‌ عالیات از استان انجام گرفته است.

شاه‌آبادی افزود: پیگیری لازم برای اعزام زائران عتبات‌ عالیات از استان کرمانشاه به استان دیالی عراق صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون جواب قطعی و نهایی در این زمینه  داده نشده، اما شواهد و قرائن از این حکایت می‌کند که امکان تردد زوار قوی است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: از سال گذشته تجربیات خوبی در راستای پذیرایی از زائران حسینی کسب شده و مردم این استان به میهمان‌نوازی شهرت دارند.

این مسئول با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا اربعین حسینی و حادثه دلخراش منا که قطعا موجب استقبال بیشتر مردم برای عزیمت به عتبات ‌عالیات می‌شود، از مسئولان و مدیران ذیربط خواست نهایت اهتمام و جدیت خود را در این راستا به‌ کار بگیرند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: کمیته‌های شش‌گانه در ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی متشکل از کمیته مشارکت‌های مردمی، بهداشت و درمان، اسکان و تغذیه، امنیتی و انتظامی، زیرساخت، سوخت و حمل و نقل و فرهنگی و آموزشی است.

مجتبی قبادی افزود: هر کدام از این کمیته‌ها وظایفی بر عهده دارند و نقش هر کدام از دستگاه‌ها در انجام خدمت‌رسانی به زائران مشخص و تبیین شده است.

کد خبر : ۳۰۹۲۸۴