خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس

مراسم سالگرد شهادت سید محمد علی جهان آرا برگزار شد

خرمشهر نماد مظلومیت حماسی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است و یقینأ سید محمد جهان آرا نماد این مظلومیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در آغاز این مراسم آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان حوزۀ سیدالشهدا و فرماندهان سپاه آبادان، امام جمعۀ جزیرۀ مینو و مردم قهرمان پرور خرمشهر حضور داشتند به یاد شهدای حادثۀ منا و شهید جهان آرا و همرزمانش و همۀ شهدای خرمشهر و آبادان با ذکر فاتحه ای ادای احترام کردند.

آیت الله حیدری در این مراسم ضمن شرح زندگینامۀ امام علی النقی الهادی(ع) تصریح کرد: راه دستیابی به کمال انسانیت و سعادت هر دو جهان استفاده از کمالات امامان و پیشوایان(ع) است. پیشوای دهم امام علی النقی(ع) یکی از پیشتازان دانش و تقوا و کمال است که وجودش مظهر فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی و الگوی حق جویان و ستم ستیزان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگاه رهبری خرمشهر را نماد مظلومیت حماسی ایران اسلامی دانست و افزود: خرمشهر نماد مظلومیت حماسی ایران اسلامی است و اگر خرمشهر نماد مظلومیت حماسی ایران اسلامی در دوران مقدس است، یقیناً سید محمد جهان آرا نماد این مظلومیت است.

وی با تأکید بر نقش شهید جهان آرا در دوران دفاع مقدس در ادامه خاطر نشان کرد:  شهید جهان آرا با مبارزات خرمشهر عجین است. بزرگ مردی که با مقاومت و درایت وی، خرمشهر نه تنها خونین شهر شد، بلکه چشمه جوشان و موج خروشانِ خون شدند که رژیم بعث را به شکست واداشت وسراسر میهن اسلامی را گلستان ساخت و اگر امروز بیداری اسلامی منطقه را در برگرفته است از برکت خون شهدای ماست.

در پایان این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس شهرستان خرمشهر برگزار شد، آیت الله دکتر حیدری خواندن زیارت جامعه کبیره و غدیریه را در روز ولادت امام هادی النقی(ع) به حاضرین توصیه کردند.

کد خبر : ۳۰۹۱۶۷