خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات ماهشهر

پانزدهم مهرماه، ۶ درب عتبات عالیات به عراق منتقل می‌شوند

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان ماهشهر گفت: طبق مأموریتی که از ستاد عتبات عالیات مرکز به استان خوزستان داده شد، ۵ درب از ۶ درب مذکور، در کارگاه‌های استان و یک درب دیگر نیز در استان مازندران ساخته شد که در پانزدهم مهر به عراق منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، محمود شعبانی افزود: این درب‌ها در شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، آبادان، امیدیه و ششمین درب هم در یکی از کارگاه‌های استان مازندران ساخته‌شده است.

وی افزود: هزینه ساخت این درب‌ها با همیاری و همکاری مردم شهیدپرور استان خوزستان جمع‌آوری شد و در راستای مأموریتی که از سال ۸۵ تا ۸۹ در استان خوزستان داشتیم مرمت و بازسازی کلیه حرم‌ها در کشور عراق بوده و بعدازاین مأموریت، ۴ مأموریت دیگر داده شد که اولین آن ساخت ایوان حضرت علی (ع) با طلا بود که با مشارکت مردمی این مأموریت به اتمام رسید.

شعبانی در خصوص چگونگی ساخت شش درب مذکور گفت: این عملیات از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۴ به مدت ۱۹ ماه ۱۵ روز به اتمام رسید و اجناس بکار رفته در این درب‌ها نیز عبارت‌اند از: چهار متر کعب چوب مخصوص از کشور برمه، ۲۶۱ کیلوگرم مس، ۳۷ کیلوگرم نقره، ۳۵۰ گرم طلا، ۳۷۲ کیلوگرم برنج، ۴۲ کیلوگرم استیل، ۸۲ کیلوگرم آلومینیوم و ۲۰ مترمکعب شیشه.

وی در خصوص سایر اقدامات انجام‌گرفته و در حال انجام دیگر عنوان داشت: ساخت و ترمیم ضریح حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در کشور سوریه، ساخت صحن سرای بی‌بی فاطمه زهرا (س) که ۲۰۰۰ متر آن را به استان خوزستان محول کرده‌اند و اگر برای مشارکت، هر فرد، یک مترمربع آن را از کف تا سقف قبول کند معادل سه میلیون تومان می‌شود و برای افرادی که این هزینه را تقبل می‌کنند، از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات یک سند افتخاری برای آن فرد یا به‌عنوان ثواب برای خانواده یا گذشتگان آن فرد در نظر گرفته و تقدیم می‌شود.

شعبانی در پایان گفت: سعی داریم تا پانزدهم مهرماه جاری، شش درب ساخته‌شده را در شهرستان خرمشهر جمع کرده تا به کشور عراق فرستاده شود. به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، محمود شعبانی افزود: این درب‌ها در شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، آبادان، امیدیه و ششمین درب هم در یکی از کارگاه‌های استان مازندران ساخته‌شده است.

کد خبر : ۳۰۸۲۶۸