خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه ICT خراسان جنوبی نیازمند 130میلیارد تومان اعتبار است

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، با اشاره به تشکیل کانون زرشک، زعفران، عناب، گیاهان دارویی، تشکیل کارگروه ICT و پیگیری مصوبات وزیر ارتباطات در استان، افزود: باید برای محصولات استراتژیک استان برنامه‌ریزی دقیق شود و تشکیل این کارگروه‌ها ICTنیاز به ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، سید سعید رضا احمدی‌زاده، عصر امروز (۲۸شهریورماه) در نشست روسای دانشگاه‌ها و روسای شرکت‌ها دانش بنیان که باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیادملی نخبگان کشور برگزار شد، گفت: ۱۰درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری عملیاتی شد و۸۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه به همت مدیران کشور ۵۰درصد اعتبار وضعیت ساختمان بنیاد تخصیص یافته، افزود: در همین راستا به شرکت‌های دانش بنیان حدود یک میلیارد و ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات داده شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی رتبه نوزدهم در کشور را دارند، تصریح کرد: در طرح آب در سال گذشته ۱۴شرکت بوده که تا انتهای امسال به ۳۰شرکت خواهند رسید.

احمدی‌زاده با اشاره به تشکیل کانون زرشک، زعفران، عناب، گیاهان دارویی، تشکیل کارگروه ICT وپیگیری مصوبات وزیر ارتباطات در استان، افزود: باید برای محصولات استراتژیک استان برنامه‌ریزی دقیق شود و تشکیل این کارگروه‌ها ICTنیاز به ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه گیاهان دارویی حدود۳۰میلیون تومان اعتبارنیاز دارد، گفت: با فروش محصول عناب سالانه با گردش مالی ۷۰۰میلیارد تومان و محصول زرشک حدود۱۰۰میلیارد تومان، ۵۰ هزارخانواده زندگی خود را می‌گزرانند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از دانش علمی و تکنولوژی این استان بهره کافی برد، خواستار حمایت مسئولین از نخبگان بخش کشاورزی و معدنی استان شد تا در این استان به فعالیت پرداخته و از مهاجرت به استان‌های دیگر بپرهیزند.

کد خبر : ۳۰۶۳۶۶