خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز ملی سینما

سینما تک اردبیل افتتاح شد

به مناسب روز ملی سینما، امروز انجمن سینمای جوان اردبیل با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در فرهنگسرای فدک میزبان دوستداران سینما بود.

به گزارش ایلنا، این جشن که همزمان با پایان یافتن دورهٔ ۷ماهه فیلمسازی هنرجویان انجمن سینمای جوان اردبیل برگزار شد بهانه‌ای بود برای گردهمایی هنرمندان و فیلمسازان استان اردبیل و فرصتی برای رونمایی از مجموعهٔ فیلم‌های تولیدی سینمای اردبیل.

 رییس انجمن سینمای جوان اردبیل در این مراسم گفت: «امروز تمام فرهنگ سازی‌ها به دلیل تاثیرگذاری زیاد از طریق سینما اتفاق می‌افتد و تاثیرگذاری آن بخاطر اندیشمند و هوشمند بودن آن است؛ سینمایی که هم هنر است و هم صنعت و ما به احترام سینما و اندیشه سینما این جشن را برپا کردیم. این اولین دوره جشن ملی سینما در اردبیل است که امید وارم تداوم داشته باشد».

در ادامهٔ این مراسم و پس از اجرای نمایشی کوتاه، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در این مراسم از حال بد سینماهای اردبیل گفت و سینماداران را مقصر این حال بد دانست. وی گفت: «هنر اگر قرار باشد حامی داشته باد هنر نیست. آسیب سینما جشنواره زدگی است».

پس از این صحبت‌ها، فیلم کوتاه «نفس»، ساختهٔ هنرجویان انجمن سینمای جوان اردبیل و فیلمی مستند به کارگردانی هایده مرادی به نمایش درآمد.

در پایان این جشن، مراسم افتتاح سینما تک اردبیل نیز برگزار شد. این سالن که پیشتر دفتر انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حمایت این اداره و همکاری انجمن سینمای جوان بازسازی شده است.

مهدی حمیدی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل که معتقد است فضا‌های تخصصی و خلاصه شده که در آن ارتباط مستقیم و نزدیک است به لحاظ محتوایی برای هنرمندان مفید است، در این مورد گفت: «ما با امکانات کم و حداقل هزینه‌ها شروع به کار کردیم، برای اثبات اینکه می‌توانیم. مهم این است که قدم اول را برداریم و از یک جایی شروع کنیم. باید درک درستی از واقعیت داشته باشیم و بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و به چه سمتی باید حرکت کنیم؟»

رییس انجمن سینمای جوان اردبیل نیز در مورد آغاز به کار سینما تک اردبیل گفت: «عمده‌ترین رسالت سینما تک این است که فیلم‌های تولیدی سینمای استان را پوشش دهد. اکران فیلم‌های مطرح جهانی و یا آثار تولید داخلی و کارگاه‌های اموزشی نقد و بررسی و تحلیل اثار سینمایی از برنامه‌های این سینما خواهد بود».

سید فرید موسوی
کد خبر : ۳۰۴۵۹۹