خبرگزاری کار ایران

برگزاری طرح جهادی «دست‌های مهربان» در جنوب استان تهران

دکتر شریعتی: نقشه پیشگیری جامعه محور طراحی می‌شود

هفتمین مرحله طرح جهادی «دست‌های مهربان» در شهرستان ری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جنوب استان تهران، در این طرح که به انجام ویزیت رایگان مردم مناطق محروم شهرستان‌های ری، اسلامشهر و جنوب شهر تهران اختصاص دارد، پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی به صورت داوطلبانه، بیماران را معاینه و برای تکمیل مراحل درمان راهنمایی و هدایت می‌کنند.

دکتر «محمد شریعتی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای بازدید و سرکشی به انجام این طرح در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ری حضوریافته بود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، هدف از اجرای این طرح افزایش روحیه ایثارگری و کار داوطلبانه در جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: «در طرح دستهای مهربان که امروز (پنج شنبه) برای هفتمین دوره برگزار می‌شود، پزشکان متخصص علاوه بر ویزیت رایگان مراجعان، نتایج کار تحقیقات می‌دانی صورت گرفته در دوره قبلی را نیز مورد بررسی و مطالعه و واکاوی قرار می‌دهند تا از بیماری‌های اجتماعی در سطح جامعه پیشگیری کنند».

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروههای «سالمندان» و «می‌ان سالان» نیز به گروههای مخاطب قبلی همچون «مادران» و «کودکان» در جامعه هدف مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوه شده‌اند اضهار داشت: «افراد سالمند و میان سال می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی این دانشگاه، با دریافت رایگان ویتامین B۳ نسبت به استحکام استخوان بدن خود اقدام کنند».

دکتر «شریعتی» مشارکت دانشجویان رشته‌های پزشکی در این طرح را یادآور شد و اظهار داشت: «دانشجویان پزشکی نیز درکنار مشارکت اساتید و پزشکان متخصص در این طرح، به محلات و مناطق گوناگون رفته و با پرسش از خود اهالی محلات، بیماری‌های فراگیر را شناسایی و به مجریان طرح جهادی منعکس می‌کنند تا در اولویت برنامه‌های دوره بعدی طرح قرار گیرد».

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ریشه‌ای و بنیادی بودن طرح جهادی «دست‌های مهربان» اظهار امیدواری کرد با اجرای دوره‌ای این طرح مسایل و معضلات بهداشتی ریشه یابی شده و نقشه پیشگیری جامعه محور طراحی شود».

به گفته دکتر «شریعتی» در اجرای طرح «دست‌های مهربان» در دوره‌های مختلف، بیش از ۵۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران مشارکت داشته‌اند.

کد خبر : ۳۰۴۱۳۶