خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد دهه غدیر کشور

امروز جهان نیاز به تفاهم و همدلی دارد

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: اگر مردم و اجتماعات به غدیر اهمیت می‌دانند دنیای امروز با همدلی و همزبانی بالا و تفاهم و تعادل می‌توانستند زندگی خود را سرشار از محبت و مودت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساریٰ؛ حجت الاسلام محمود نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیردر استان قم خبر داد و اظهار کرد: این اجلاسیه با محوریت عرصه تجلی دهکده جهانی معرفت از دیدگاه و منویات مرجعیت و فقاهت، زعامت و رهبری در زمان غیبت در ۲۶ شهریورماه در شهر قم برگزار می‌شود.

وی از قرآن به عنوان مکمل کتب آسمانی نام برد و افزود: انسان برای تربیت و هدایت خود باید راهی را که انبیاء و اولیاء محقق کردند و کتابی که خداوند برای بشر نازل کرد پیروی کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه نبوت از نعمات خاص خدا ست و به وجود پیامبر اکرم (ص) ختم می‌شود، گفت: بنابراین استمرارفیض الهی باید تا دامنه قیامت برقرار و استوار باشد.

وی با بیان اینکه ولایت در سایه سار ولایت حضرت علی (ع) تجلی پیدا می‌کند واین امر نیز باید در جامعه تسری پیدا کند که‌‌ همان حلقه مفقوده غدیر است، افزود: اگر مردم و اجتماعات به غدیر اهمیت می‌دانند دنیای امروز با همدلی و همزبانی بالا و تفاهم و تعادل می‌توانستند زندگی خود را سرشار از محبت و مودت کنند اما چه کنیم اختلافات در گذشته به وجود آمد همانروزی که امیر غدیر به امر پیامبر به ولایت و جانشینی منصوب شد و در‌‌ همان اجلاسیه‌ای که بیش از ۱۲۰ هزار نفر شرکت داشتند و افرادی هم که عامل فتنه و انحراف بودند در‌‌ همان روز مسیر را منحرف کردند وامروز دنیای ما دچار‌‌ همان فتنه گذشته است.

وی در ادامه افزود: امروز برخی از افراد راههای انحراف و فتنه را در پیش می‌گیرند که‌‌ همان تذکر مخالفت با غدیر است چون امامت نعمت عام الهی است که در سایه خلافت امیر المومنین و نص صریح قرآن و کلام الهی نمو پیدا کرد و خداوند می‌فرماید هیچ کدام از نعمت من نقصی ندارد به همین دلیل بود که خداوند در روز غدیر به پیامبر ابلاغ کرد تا حضرت علی (ع) را به امامت برگزیند و پیامبر (ص) نیز به عنوان عامل هدایت این امر را ابلاغ کرد.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه امروز جهان نیاز به تفاهم و همدلی دارد و با دعوا نمی‌تواند خودش را معرفی کند، گفت: چون بشر دارای عقلانیت و تفکرات است اینجاست که غدیر بسیار معنای بالایی دارد و در این اجلاسیه که به نام دکترین دهه غدیر در جهان معرفی شد می‌توان دهه غدیر را با استدلال به دنیا عرضه کرد.

وی افزود: در سال جاری برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های مهم کشور محسوب می‌شود نیاز است مسئولین این امر را برای جوانان بهینه سازی کنند و برای جوانان انگیزه ایجاد کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌توانند برای ملت ایران که رشادت‌ها ی خود را در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ۸ سال جنگ تحمیلی ثابت کردند تصمیم بگیرند و ملت ایران اسلامی همیشه تحت فرمان رهبری و زعامت ایشان از ایران اسلامی دفاع می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از صد کشور از سراسر دنیا در این اجلاسیه شرکت می‌کنند، افزود: این اجلاسیه با حضور روحانیون، علما و مهمانان خارج از کشور در شهر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۳۹۷۳