خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه مپنا

سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیروگاهی و تولید انرژی کشور الزامی‌ست

مدیرعامل گروه مپنا بر ضرورت سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیروگاهی و تولید انرژی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباس علی‌آبادی عصر دوشنبه در آیین رونمایی و تحویل نخستین محموله از توربین‌های ۲/۵ مگاواتی بادی کشور افزود: اکنون شرکت مپنا با توجه به تجربیات گران سنگ چند سال اخیر خود در تولید تجهیزات نیروگاهی، توان ساخت و تجاری‌سازی استراتژیک‌ترین محصولات نیروگاهی و تولید انرژی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های این توربین‌ها، خاطرنشان کرد: این توربین‌ها از توان انتقال انرژی بالایی برخوردارند و از زمان آغاز به کار در مدت یک هفته می‌توانند انرژی مورد نیاز یک شهر را تامین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به اعتراف معتبر‌ترین شرکت‌های صاحب برند دنیا، شرکت مپنا در حال حاضر به عنوان چهارمین توربین ساز مطرح در جهان شناخته می‌شود از تولید دو محصول استراتژیک جدید در این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرعامل مپنا در ادامه با بیان اینکه این شرکت ساخت و تکمیل توربین‌های ۴۵ مگاواتی را تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رساند خاطرنشان کرد: این توربین‌ها با اتکا به دانش بومی و متخصصان داخلی و بدون حتی کوچک‌ترین مساعدت و یا مشاوره‌ای از شرکت‌های خارجی با استفاده از آخرین فناوری ساخت توربین در جهان در مسیر ساخت و بهره‌برداری‌ست.

وی در ادامه با بیان اینکه مپنا دومین سازنده «توربین‌های ۲۵ مگاواتی موبایل» در جهان بعد از یک شرکت آمریکایی ست با اشاره به توانمندی‌های داخلی گفت: در حال حاضر نیروی متخصص در کشور کم نداریم، مشکل اساسی شرکت‌هایی همچون مپنا، تامین مالی ست.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: دولت حتی با خلق پول مجازی هم شده می‌بایست در راستای بومی سازی تولیدات استراتژیک کشور و صنایع در مرزهای دانش، مشکل نقدینگی و تامین مالی ساخت و تکمیل پروژه‌های اینچنینی را عهده دار شود.

 وی در پایان، با اشاره به بهره وری بالای سرمایه گذاری و تامین مالی در طرح‌های نیروگاهی و تولید انرژی کشورافزود: در حال حاضر یک توربین گازی سالانه برای کشور ۳۰۰ میلیون دلار می‌تواند منفعت ایجاد کند، از این روی می‌طلبد متولیان حوزه انرژی کشور با تامین مالی، موجبات توسعه و تحرک در این بخش از صنایع استراتژیک کشور ایجاد کنند.

کد خبر : ۳۰۱۶۹۶