خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی خبر داد

افتتاح ۷۵۱ پروژه استانی در هفته دولت

استاندار خراسان رضوی در گفتگوی زنده تلویزیونی به تشریح عملکرد دولت یازدهم طی یک سال گذشته در استان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این برنامه که از شبکه استانی سیمای پایتخت معنوی کشور به صورت زنده پخش می‌شد، ضمن تبریک اعیاد رضوی و دهه کرامت، اظهار داشت: با محوریت آستانقدس رضوی و همکاری موثر مردم برای این دهه بیش از ۴۰۰ هزار برنامه در ۷۷ کشور در حال اجرا است.

وی افزود: سهم خراسان رضوی از این برنامه‌ها بیش از ۳۰ هزار برنامه است که از ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا تولد حضرت رضا (ع) ادامه می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی همچنین ضمن تبریک پیشاپیش هفته دولت به تمام دولتمردان و عموم مردم، از افتتاح ۷۵۱ پروژه طی این هفته در استان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۷۷۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: ۲۶ پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم اعتباری و جهاد کشاورزی استان با ۱۳۵ پروژه بیشترین حجم به لحاظ تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در شهر جدید گلبهار با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان نیز طی این هفته به بهره برداری می‌رسد.

رشیدیان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، خاطر نشان کرد: توفیقات سرداران متخصص و امین عرصه دیپلماسی کشور نیز به مدد این همدلی، در سایه هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر رییس جمهور محترم مدیریت شد.

وی نیاز امروز جهان اسلام را تقویت وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: در شرایطی که گروهک‌های دست ساخته دشمنان اسلام سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی دین مبین اسلامی و تفرقه افکنی در امت اسلامی را دارند؛ بیش از هز زمان باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی، رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی را ایمان و وحدت کلمه دانست و افزود: ملت ایران به مدد این مهم از تمام تنش‌های بین المللی و رخداد‌ها، سرافراز و سربلند بیرون آمده است.

رشیدیان در ادامه گفت: به مدد همدلی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی طی یک سال گذشته تا کنون به توفیقات خوبی در حوزه‌های مختلف، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات دست یافته‌ایم.

وی تاکید کرد: علی رغم کاهش بودجه‌های عمرانی به دلیل جنگ نفت، با تدابیر اتخاذ شده و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و تمرکز بر درآمدهای مالیاتی، تخصیص اعتبارات عمرانی وضعیت مناسبی دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این شرایط سیاست دولت تحمیل فشار به واحدهای تولیدی موجود نیست، بلکه شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در دستور کار قرار دارد.

رشیدیان افزود: در حوزه صادرات با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی با کمک بخش خصوصی نقشه راه صادرات استان مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

وی تاکید کرد: توسعه صادرات غیر نفتی، جذب سرمایه گذاران خارجی، حفظ بازارهای سنتی در کنار شناسایی بازارهای جدید را از جمله اولویت‌های استان در این حوزه دانست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تردد سالانه بیش از ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی به استان، گفت: گردش مالی سوغات مشهد سالانه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و این حجم مبادلات باعث شده که عده‌ای به این بازار طمع کنند.

رشیدیان با بیان اینکه سیاست دولت مبارزه فراگیر با قاچاق کالا است و این مهم را باجدیت دنبال می‌کند؛ گفت: در خراسان رضوی نیز شاهد افزایش عملکرد دستگاه‌های کاشف کالاهای قاچاق در یک سال گذشته از ۲۰ تن به ۵۰ تن بوده‌ایم.

وی به موضوع کمبود منابع آب استان با توجه به خشکسالی‌های متوالی اشاره و آن رایکی از چالش‌های اساسی کشور و استان دانست و تاکید کرد: مدیریت این موضوع جز با همراهی مردم و مصرف بهینه امکان پذیر نیست.

استاندار خراسان رضوی از برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به عنوان عمده‌ترین مصرف کننده این نعمت خدادادی خبر داد و افزود: با تغییر الگوی کشت، مکانیزه کردن آبیاری و تجمیع اراضی خرد این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

رشیدیان ادامه داد: مطالعات انتقال آب از دریای عمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند ودر صورت نهایی شدن و جذب سرمایه گذار، این پروژه اجرایی خواهد شد.

رشیدیان به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ و اقدامات اجرایی انجام شده در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در راستای توسعه تعاملات فرهنگی و معرفی اسلام ناب و فرهنگ رضوی، استفاده کنیم.

گفتنی‌ست؛ استاندار خراسان رضوی در این برنامه تلویزیونی دستاوردهای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان را تشریح کرد.

کد خبر : ۲۹۹۵۶۲