خبرگزاری کار ایران

نصراله دریابیگی در گفت‌وگو با ایلنا

بدهی دولت به تامین اجتماعی بی‌عدالتی‌ست

عضو کانون عالی کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی برخلاف عدالت اجتماعی‌ست.

نصراله دریابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قائم‌شهر افزود: برخورداری از مزایای بیمه‌ها حقی‌ست که به استناد قانون اساسی به همه شهروندان داده شده و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی به کارگران بیمه شده این سازمان خدمات بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی طی این سال‌ها، هزینه مربوط به ارائه خدمات به بیمه‌شدگان حمایتی و افرادی که پیش از موعد طبیعی بازنشسته شده‌اند از محل منابع سایر بیمه‌شدگان تأمین می‌شود واین بی‌عدالتی‌ست که دولت بر کارگران بازنشستگان و تامین اجتماعی تحمیل می‌کند.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی دور از عدالت اجتماعی‌ست.

دریابیگی با بیان اینکه دولت فعلی وارث بی‌تدبیری دولت‌های گذشته‌ است افزود: بازپرداخت بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی انتظار اصلی ما از دولت فعلی‌ست.

عضو کانون عالی کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه قانون تأمین اجتماعی از قوی‌ترین قوانین در کشورست و این قوانین به سازمان اجازه می‌دهد حقوق کارگران را حفظ کند، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی پتانسیل‌های قدرت‌مندی برای احقاق حقوق بیمه‌شدگان دارد.

وی با بیان اینکه کوچکترین اخلالی در پرداخت مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی باعث ایجاد مشکلات فراوان می‌شود، افزود: باید برای معرفی وضع فعلی سازمان به مسئولان کشوری تلاش کنیم و شرایط فعلی سازمان را تشریح کنیم.

 

کد خبر : ۲۹۶۶۲۹