خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال

شهرک صنعتی ماسال راکد شده است

فرماندار ماسال با بیان اینکه در حال حاضر تنها 3 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ماسال فعال است، بر لزوم خارج شدن این شهرک از وضعیت رکود تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال،محمود قاسم نژاد صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که با حضور نماینده شهرستانهای ماسال، تالش و رضوانشهر، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه تنها 3 واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی ماسال وجود دارد گفت: مابقی واحدها به دلایل مختلف از جمله مشکلات بانکی و یا اخلافات داخلی شرکاء نیمه تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه جهت فعال کردن شهرک صنعتی ماسال تلاش شده است تا با دعوت از مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران مناسب، شهرک صنعتی ماسال را از حالت رکود خارج کنیم افزود: در همین راستا یک واحد تولیدی در سطح شهرستان با ظرفیت اشتغال 110 نفر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایتهای فرمانداری در طی هفته دولت در شهرستان افتتاح می‌شود.

فرماندار ماسال با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای ویژه اقتصادی این شهرستان در حوزههای  مختلف گردشگری، دامداری و دامپروری اظهارکرد: در حال حاضر تنها 20 درصد از پتانسیل اقتصادی شهرستان در جهت ایجاد اشتغال فعال است که در صورت استفاده صحیح از ظرفیتهای اقتصادی شهرستان و حمایت دستگاههای اجرایی به ویژه منابع طبیعی از سرمایه‌گذاران می‌توانیم شاهد توسعه و رشد روز افزون توانمندی اقتصادی شهرستان باشیم.

قاسم نژاد با اشاره به طرح اعطای تسهیلات به طرحهای مشارکتی در روستاها در قالب تعاونیهای روستایی از سوی معاون اشتغال و توسعه روستایی ریاست جمهوری، این طرح را فرصت مناسبی در جهت افزایش اشتغال و درآمد اقتصادی خانوارهای روستایی ارزیابی کرد و افزود: اقدامات لازم در شهرستان در خصوص راه‌اندازی شرکت تعاونی مزبور با حضور 200 خانوار روستایی در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود معادن ارزشمند سنگ آهن، مس و گرانیت در سطح شهرستان ماسال گفت: معدن مس سرچشمه کرمان در منطقه‌ای به طول 700 متر توانسته است اشتغال فراوانی را حتی در سطح کشور ایجاد کند، و این در حالی است که معادن مس موجود در ماسال چندین برابر معدن مس سرچشمه ارزیابی می‌شود.

فرماندار ماسال  با بیان اینکه دسترسی سهل و آسان به معادن ماسال و نزدیکی آن به مناطق سکونتگاهی از مزیتهای دیگر آن محسوب می‌شود از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست: زمینه استفاده  از این فرصت مناسب که میت‌واند علاوه بر شهرستان موجب رشد اقتصاد استان و کشور باشد را فراهم کنند.

 

کد خبر : ۲۹۴۷۵۶