خبرگزاری کار ایران

حسن تفتیان دونده المپیکی در گفت‌وگو با ایلنا

فینال 100 متر المپیک دور از دسترس نیست

دونده المپیکی خراسان رضوی گفت: حضور در فینال دو صد متر المپیک و قرار گرفتن در بین سریعترین مردان جهان کار دشواری است اما دور از دسترس نیست.

حسن تفتیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت:  شرایط برگزاری مسابقات کازانف قزاقستان شرایط خوب و مساعدی بود و این مسابقات با امکاناتی مطلوب در پیستی استاندار و عالی در قزاقستان با ظرایط جوی و آب و هوایی مساعد برگزار شد.

 وی افزود: خدا کمک کرد تا بتوانم ورودی مسابقات جهانی و المپیک را در این مسابقات کسب کنم و با ثبتی رکوردی جدید عنوان سریعترن مرد ایران را حفظ کنیم.

تفتیان خاطرنشان کرد: رقیب اصلی من در این مسابقات آقای قاسمی بود و دونده‌ای از قزاقستان که توانستیم رقابت خوبی را داشت باشیم و خوشحالم که توانستم اولین سهمیه المپیک را کسب کنم از استان خراسان اما امیدوارم ورزشکاران خوب خراسانی بتوانند با موفقیت سهیمه‌های دیگری را برای استان خراسان رضوی کسب کنند.

دونده المپیکی عنوان کرد: برای استان بزرگ و پرجمعیتی مانند خراسان رضوی نداشتن سهیمه المپیک خیلی نا خوشایند بود اما امیدواریم در این دوره ما چند نماینده از این استان در برزیل داشته باشیم.

وی یادآور شد: ورزش خراسان افتخارات و ورزشکاران بسیاری را در تاریخ خود دارد، ولی در چندسال گذشته در دوره حوزه ورزش قهرمانی شاهد تکرار نتایج گذشته نبودیم اما توجه و حمایت اداره کل ورزش و جوانان از ورزش قهرمانی امید‌هایی را ایجاد کرده که به لطف خدا توانستم سهمیه المپیک را بدست بیاورم و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم بدون دغدغه تا المپیک تمرین کنیم.

تفتیان با بیان اینکه از لحاظ امکانات از کشور‌های مطرح دنیا در این رشته کمی عقب هستیم گفت:  ورود به فینال دو 100 متر المپیک مساوی است با کسب مقام در بسیاری از رشته‌های المپیکی زیرا به نوعی 100 متر المپیک گل سرسبد همه رشته‌های ورزشی در المپیک است.

 دونده المپکی کشورمان تصریح کرد: تمام ورزشکارانی که در 100 مترحضور دارند و بسیاری از کشور‌های دنیا به کسب مقام در این رشته علاقه دارند همچنین برخی از کشور‌ها شرایط ژنیتیکی خاصی دارند که سبب موفقیت در این رشته می‌شود.

وی تاکید کرد: رسیدن به فینال المپیک عنوان دور از دسترسی نیست با اینکه قرارگرفتن در بین 8 نفر مرد سریع جهان کار آسانی بسیار دشوار است و اگر شرایطی برای ورزشکاران مهیا شود که بتوانند بدون دغدغه تا المپیک تمرین کنند قطعا نتیجه خواهیم گرفت زیرا رکورد‌ها و  پتانسیل‌مان با سطح جهانی و المپیکی فاصله زیادی ندارد.

تفتیان گفت: باید تشکر کنم از مسئولین استانی و کشوری زیرا حمایت خوبی از ورزش قهرمانی دارند و امیدواریم با این روند بتوانیم برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

کد خبر : ۲۹۳۶۶۹