خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس

ارادت مسلمانان اقلیت‌های مذهبی به اهل بیت در اجلاسیه پیرغلامان

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان گفت:‌ باید بتوانیم در قالب برگزاری این همایش، از ظرفیت اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن استفاده کرده و ارادت آنان را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دهیم.

به گزارش ایلنابه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این اجلاسیه گفت: اجلاسیه پیرغلامان یک فرصت بسیار خوب برای استان فارس است که در راستای ارتقای فرهنگ مذهبی باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه باید  بتوانیم از ظرفیت به وجود آمده برای تبیین اهداف امام حسین(ع) به کل دنیا بهره‌برداری کنیم، به وجود اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن در این استان اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم در قالب برگزاری این همایش، از ظرفیت اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن استفاده کرده و ارادت آنان را به خاندان اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نشان دهیم.

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس تأکید کرد: همچنین باید  بتوانیم از این ظرفیت برای ارتقای شعر و ادبیات و توجه خاص به شعرا، مداحان، پیرغلامان و دست اندرکاران فرهنگ حسینی استفاده کنیم ضمن اینکه برای ایجاد وحدت در هیئات مذهبی استفاده خاص کنیم.

وی ابراز کرد: باید بتوانیم از ظرفیت اجلاسیه پیرغلامان برای شناساندن فرهنگ خوب و اصیل شیراز به کل کشور بلکه به دنیا استفاده کرده و جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) هرچه بیشتر به دنیا معرفی شود.

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در پایان به حضور نمایندگان 32 کشور دنیا در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور سفرای کشورهای مختلف، نقش کلیدی این همایش در شناساندن فرهنگ اصیل ما به کل دنیا مشخص می‌شود زیرا هر کدام از این عزیزان می‌توانند یک سفیر و پیک خوب برای مردم شیراز و فارس جهت شناساندن فرهنگ ما به کل کشور و دنیا باشند.

کد خبر : ۲۹۳۶۴۴