خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان از نتایج جلسه با معاون رئیس جمهور خبر داد

پرداخت تسهیلات ویژه دولت به سرمایه‌گذاری در حوزه روستایی

فرماندار کاشان از پرداخت تسهیلات ویژه دولت به سرمایه‌گذاران در حوزه روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان ابوالفضل صدرائیه در خصوص نتایج جلسه مشترک با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در جهت رونق اقتصادی روستاها تسهیلات با شرایط ویژه‌ای به تعاونی‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعطا می‌کند.

صدرائیه تصریح کرد: روستاهای و شهرهای اطراف کاشان محل تولید مواد غذایی، منبع میراث فرهنگی، تاریخی، گردشگری و اقتصادی است و تعریف امروز ما از آن باید تغییر کند تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را در آن اجرایی کنیم.

وی گفت: وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، کشاورزی به خصوص در حوزه گل و گلاب، گیاهان دارویی و دیگر محصولات کشاورزی منطقه و کاشان فرصت بالقوه و بی‌نظیری است که می‌بایست برای تحرک و پویایی اقتصادی از آن بهره‌مند شد تا بتوانیم نه تنها جمعیت ساکن را در آن مناطق حفظ نماییم در معکوس کردن مهاجرت و خالی شدن روستاها نیز گام‌های موثری برداریم.

صدرائیه یادآور شد: در حال حاضر در هر خانواده روستایی چند جوان تحصیل کرده و دانشگاهی است که با ایجاد ارتباط دانشگاه و تولید روستاها با شرکت‌های دانش بنیان می‌توان مشارکت مردم را افزایش داد و به اشتغال روستایی نیز کمک کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین رسالت مسئولین ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در حوزه اقتصادی جوامع روستایی است و تلاش می‌کنیم روستاییان باور کند که می‌توانند طرح‌های اقتصادی را در روستاها اجرا کنند و به سود مناسب دست یابند.

فرماندار  با بیان اینکه در دولت یازدهم فرصت خوبی برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به منظور توسعه روستاها ایجاد شده که باید از این فرصت بهره‌برداری شود تصریح کرد: دولت به چهار برابر سرمایه تعاونی‌هایی که با مشارکت مردم  شکل گرفته است تسهیلاتی با کارمزد 3 درصد پرداخت خواهد کرد و به سرمایه‌گذارانی که در روستاها مبادرت به سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز  تسهیلات با کارمزد 10 درصد پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات دو سال تنفس خواهد داشت و مدت بازپرداخت آن هم پنج ساله خواهد بود و از مسئولان نیز انتظار می‌رود با آگاه‌سازی مردم این فرصت را مغتنم شمارند.

کد خبر : ۲۹۲۶۹۲