خبرگزاری کار ایران

ستاد احیای بافت‌های فرسوده کرج تشکیل شد

معاون فنی وعمرانی فرماندار کرج از تشکیل ستاد بازآفرینی شهرها دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد صادق تله‌کو روز یکشنبه در نشست بازسازی بافت‌های فرسوده شهری کرج گفت: دولت سیاست‌های بهسازی شهرها را به صورت جدی آسیب‌شناسی می‌کند.

تله‌کو افزود: پیشگیری از بازتولید فقر در محدوده‌های هدف، کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی، تجهیز و مقاوم سازی، ارتقاء هویت و منزلت مکانی در این محدوده‌ها و احیاء و انسجام اجتماعی ساکنان چهار محور کلیدی  اهداف کلان در برنامه‌های بازآفرینی شهری‌ست.

وی با تشریح اهداف تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار در کرج گفت: این ستاد، مطابق سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب هیات وزیران در شهریور ماه 93 تشکیل شده است.

معاون فرماندار کرج، بیان کرد: از جمله دغدغه‌های اصلی مسئولان عدم رعایت استانداردهای ایمنی در سازه‌‎های مناطق فرسوده شهری و بالا بودن ضریب خطر پذیری این سازها در هنگام بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل است.

معاون فرمانداری کرج خاطرنشان کرد: سه محله جعفرآباد، تپه قشلاق و یزدی‌های محمدشهر به عنوان محدوده‌های اجرای طرح بهسازی و نوسازی در کرج در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشاور طرح در حال اتمام مطالعات میدانی خود در این محلات است گفت: در فاز اول ساماندهی بافت‌های فرسوده و مطالعات در11 محله محمد شهر صورت گرفته و در میان این محلات، این سه محله به عنوان محدوده‌های اجرای طرح مورد تایید ستاد بازسازی قرار گرفت.

کد خبر : ۲۸۶۸۱۰