خبرگزاری کار ایران

یکم تا ۱۵ تیر ؛

نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در ساری برپا می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری از برپایی نمایشگان بزرگ قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان گفت: این نمایشگاه با حضور ناشران برتر استان از یکم تا 15 تیر در 20غرفه از ساعت 16 تا 24 در پارکینگ روشن برگزار می‌شود.

سید مهدی سعیدی ساروی افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را می‌توان با بهره‌جویی از قرآن، برطرف کرد و به حداقل رساند. راه نجات بشریت در قرآن نهفته است بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به بهره‌برداری لازم از بستری که هر ساله با برگزاری نمایشگاه‌ها در قالب نمایشگاه قرآن فراهم می‌شود، اهتمام داشته باشند.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و نمایش عظمت و شکوه قرآن است. تلاش می‌شود در این ماه با برپایی نمایشگاه‌ها و ویژه برنامه‌ها از زبان هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب و با اجرای نمایش‌های خیابانی پیام‌های ماه مهمانی خدا با لطافت خاص خود بیان شود. بخش‌ها و کمیته‌های نمایشگاه قرآن تلاش می‌کنند با تدارک برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های گسترده پاسخگوی مخاطبان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری خاطرنشان کرد: بخش‌های محتوایی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن شامل کمیته‌های کودک و نوجوان، هنرهای نمایشی، سازمان‌ها و نهادها، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت ، فروشگاه ناشران و محصولات هنری و تجلیل از خادمان قرآن است.

سعیدی با بیان اینکه در این نمایشگاه به نفی خشونت در قرآن تاکید می‌شود، افزود: اسلام دین مهربانی است و با خشونت موافق نیست. ما در نمایشگاه قرآن معرفی اسلام رحمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچمنین در حاشیه این نمایشگاه به موضوع محیط زیست به ویژه اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب توجه می‌شود.

وی اظهار کرد: تولید آثار حجمی، نمایش فیلم و انیمیشن با موضوعات قرآنی و به طور کلی توجه بیشتر به مباحث هنری در نمایشگاه قرآن از مهم‌ترین رویکردهای نمایشگاه قرآن است. فضای نمایشگاه فضایی قرآنی است و امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه گامی به سوی تحقق سبک زندگی قرآنی برداریم.

کد خبر : ۲۸۵۲۳۶