خبرگزاری کار ایران

جذب ۷۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در لرستان با تاکید بر ضرورت نگاه جدی‌تر مسئولان به این دانشگاه، از جذب ۷۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا قائدرحمتی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای تنها متولی آموزش های فنی و حرفه ای در کشور است، اظهار داشت: هدف فعالیت های این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین ماهر برای حوزه های مختلف صنعت است.

وی با بیان اینکه ورودی های این دانشگاه را فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی تشکیل می دهد، تصریح کرد: دانشجویان ورودی این دانشگاه علاوه بر داشتن توانایی علمی از توانایی عملی نیز برخوردار هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در رشته خود جذب بازار کار می شوند، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور با ۱۶۸ دانشکده و آموزشکده در دو سطح کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به تربیت نیروی تکنسین در حوزه های مختلف مشغول است.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه متاسفانه با گسترش مراکز آموزش عالی در کشور جایگاه  دانشگاه فنی و حرفه ای آنطور که باید نمود پیدا نکرده است، گفت: البته این دانشگاه فراز و نشیب های بسیاری را برای تبدیل شدن به دانشگاه و قرار گرفتن در زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات پشت سر گذاشته است.

کد خبر : ۲۸۴۱۵۶