خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهر صنعای یمن:

وهابیون 7 هزار مدرسه برای انحراف مردم یمن ایجاد کرده‌اند

امام جمعه شهر صنعای یمن گفت: وهابیون با حمایت‌های انگلستان توانسته‌اند که در این کشور نفوذ پیدا کنند و نزدیک به ۷ هزار مدرسه دینی را برای انحراف جامعه و نیز تربیت بر اساس خواسته‌های خود ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امام جمعه شهر صنعای یمن پیش از ظهر امروز سه شنبه در دیدار با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه امروز می‌بینیم که مردم، ارتش و نیروهای انقلابی در کنار یکدیگر توانسته‌اند که بخش اعظمی از کشور یمن را از دست دشمنان این ملت آزاد کنند.

 «یحیی حسین الدینمی» تاکید کرد: باید از حمایتهای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مظلومیت‌های مردم یمن قابل ستایش است و این نشان می‌دهد این دولت و ملت از نظر تاریخی سابقه دوستی دیرینه‌ای دارند و این موضوع به قبل از اسلام برمی گردد.

وی افزود: براساس تاریخ و اسناد، اولین کسی که در کشور یمن به دین مبین اسلام ایمان آورد، امیر ایرانی این مملکت بوده است و همین فرد زمینه توسعه اسلام در این سرزمین را مهیا کرد.

امام جمعه شهر صنعای یمن اظهار داشت: عده زیادی از فرمانروایان یمن از زیدیان بوده‌اند، ولی در قرن‌های اخیر وهابیون با حمایتهای انگلستان توانسته‌اند که در این کشور نفوذ پیدا کنند و نزدیک به ۷ هزار مدرسه دینی را برای انحراف جامعه و نیز تربیت بر اساس خواسته‌های خود ایجاد کنند و همین امر باعث شد که وهابیون همین کشور بتوانند که نظام و دولت دلخواه خود را روی کار بیاروند.

یحیی حسین الدینمی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و تاثیر آن بر منطقه، گفت: با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران منطقه دچار تحولات بسیاری شد و در همین یمن به عینه دیدیم که سرکوب‌های بسیاری در کشور برای جلوگیری از شنیده شدن پیام‌های انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت و خود بنده نیز در این رابطه توسط حکومت وقت به اعدام محکوم شدم.

وی در پایان عنوان داشت: ولی با این وجود امروز مردم یمن با تاسی از انقلاب اسلامی به صورت یکپارچه‌ای در مقابل دشمنان خارجی و داخلی این کشور ایستاده‌اند.

کد خبر : ۲۷۹۷۸۱