خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری مازندران:

هوشمندسازی مدارس مازندران ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران، بر ضرورت هوشمندسازی مدارس استان تاکید کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک یکی از برنامه‌های هشت گانه شورای عالی اداری محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اعلام اینکه استان مازندران رتبه دوم استان مجازی کشور را به خود اختصاص داده است، استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس استان مازندران را امری اجتناب ناپذیر دانست.

اظهارکرد: آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس مازندران، ضمن کسب اطلاعات از نیاز‌ها و ضروریات مدارس و بازنگری و جمع بندی آن و قیاس با استان‌های دیگر، اطلاعات و آمار دقیق را در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار دهند.

وی، نوسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: ساخت سرویس‌های جدید یا بهسازی آن‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

خیریانپور، توجه به تجهیزات مدارس در توزیع اعتبارات مهم اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران موضوع بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس استان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس ما از تجهیزات مطلوب برخوردار نیستند ضروری است اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

خیریانپور، خاطرنشان کرد: استان مازندران به عنوان استان مسافر پذیر و اسکان مسافران در مدارس ضروری به امر زیبا سازی و نمای بیرونی، توجه بیشتری شود.

وی، در مورد موضوع نهضت سواد آموزی، بیان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا سواد در استان ارتقاء یافته و بی‌سوادی جدید در استان نمو پیدا نکند.

خیریانپور، به ۷۰ هزار بی‌سواد در استان مازندران، اشاره کرد افزود: هرچقدر پوشش تحصیلی ما بالا رود ریزش‌ها کم شده و بطور حتم بی‌سوادی نیز کاهش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی استان مازندران بیش از ۹۹ درصد است، یادآور شد: با برنامه ریزی درست و دقیق باید این رقم را به صد در صد ارتقاء دهیم.

وی، بی‌سوادی را یکی از آفت‌های مهم جامعه برشمرد و گفت: انسان با دو سلاح علم و تقوا به کمال می‌رسد بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ریشه کنی بی‌سوادی با آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته باشند.

 

کد خبر : ۲۷۸۵۱۲