خبرگزاری کار ایران

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

برخورد با تغییر دهندگان اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۰۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هرگونه تغییر و تبدیل عرصه های کشاورزی بدون مجوز ممنوع بوده و کسانی که اقدام به این کار کنند بشدت با آنها برخورد می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه؛ علی اشرف منصوری گفت: امروزه یکی از چالش های جهان حفظ محیط زیست است که با حفظ عرصه های زراعی و باغی بستر اصلی توسعه اقتصادی و زیرساخت تامین غذایی کشورها محسوب شده و همواره یکی از دغدغه های قانون گذاران می باشد.

وی اظهار داشت: با تصویب قانون حفظ کاربری اراضی مصوب 31 خرداد 74 و اصلاحیه بعدی آن در یکم آبان سال 85این امر به وزارت جهاد کشاورزی و بالتبع به عهده جهاد کشاورزی در استان ها گذاشته شده لذا جهاد کشاورزی کرمانشاه تمام توان اجرایی خود را در مسیر حفاظت و صیانت از عرصه های کشاورزی معطوف داشته و می دارد.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه به تشریح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی پرداخته و گفت: با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هرگونه تغییر و تبدیل عرصه های کشاورزی ممنوع است مگر اینکه با اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری که دبیرخانه آن در جهاد کشاورزی مستقر می باشد اقدام کنند.

منصوری کمیسیون مربوطه را متشکل از رییس جهاد کشاورزی و مدیر امور اراضی این سازمان، مدیر کل راه و شهرسازی، نماینده استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرده و افزود: این کمیسیون در صورت تقاضای افراد حقیقی و حقوقی برای صدور مجوز تغییر کاربری اقدام به تشکیل جلسه و صدور رای کرده و چنانچه اشخاص بدون مجوز از کمسیون مربوطه نسبت به تغییر کاربری و تبدیل اراضی اقدام نمایند از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز شناخته شده و طبق ماده 3 قانون حفظ کاربری علاوه بر قلع و قمع بنای احداثی به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی به قیمت روز با کاربری جدید که موردنظر متخلف است محکوم می شود.

وی یکی از اقدامات برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی را ایجاد گشت های ویژه بازدید از مناطق بیان کرده و خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گشت های ویژه از مناطق کشاورزی بازدید کرده و ضمن اعلام گزارش تخلفات احتمالی در اراضی کشاورزی با فرهنگ سازی در ارتقاء سطح آگاهی های روستاییان به لحاظ درک اهمیت موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام می کنند.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: گشت های ویژه پیشگیری از تخریب و تغییر اراضی کشاورزی با استفاده از توان بخش خصوصی از سال 93 با یکی از موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی که تحت نظارت مرکز پلیس ناجا می باشد قرارداد منعقد کرده که با نظارت مستمر و حفاظت از اراضی کشاورزی در حال انجام وظیفه می باشند.

منصوری در پایان گفت: تاکنون آن دسته از تغییر کاربری غیرمجاز که توسط متخلفین به وقوع پیوسته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شده اند و در این زمینه امیدواریم مردم و کشاورزان استان قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و احداث هرگونه بنا ابتدا با مدیریت امور اراضی در استان و یا مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان های حوزه عمل هماهنگی لازم را بنمایند.

استان کرمانشاه دارای 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 30 درصد آن آبی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز