خبرگزاری کار ایران

از طریق گمرکات گلستان صورت گرفت؛

صادرات بیش از ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۰۱۸

معاون سازمان صنعت، معدت و تجارت گلستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۹۳ تن گوشت مرغ به ارزش ۲۵هزار و ۳۸۰ هزار دلار سال گذشته از محل گمرکات استان صادر شد.

به گزارش ایلنا از گرگان، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گلستان، درویش علی حسن‌زاده در دومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در سال ۹۴ اظهار داشت: تولید مرغ استان در سال گذشته ۱۶۲ هزار تن بود که ۷. ۴۸ درصد تولیدات کشور در این بخش را شامل می‌شود..

وی اضافه کرد: در سال جدید پیش بینی شده که ۱۷۸ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شود که ۱۳۰ هزار تن مازاد بر مصرف گلستانی‌ها بوده و به همین منظور برای توسعه صادرات تلاش می‌شود.

حسن‌زاده، مقصد صادرات گوشت مرغ استان در سال گذشته را کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ویتنام برشمرد و افزود: ضمن تثبیت صادرات باید توسعه آن در دستور کار بوده، اما طوری برنامه ریزی شود که بازار داخل دچار مشکل نشود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: صادرات گوشت مرغ می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور و استان ایجاد نماید و از طرفی نیز براساس تصمیم دولت یک میلیارد دلار جوایز صادراتی برای محصولات تک و صنایع با ارزش افزوده بالا برای سال ۹۴ پیش بینی شده که امیدواریم بخشی از این جوایز به صادرکنندگان گوشت مرغ اختصاص یابد.

حسن‌زاده همچنین تاکید کرد: لازم است واحدهای تولید کننده مرغ و کشتارگاه‌های طیور استان در جهت تولید با استانداردهای جهانی حرکت کنند تا بتوانند در بازارهای هدف صادراتی با رقبا رقابت نمایند.

وی تشکیل کنسرسیوم و ایجاد برند مشترک جهت صادرات گوشت مرغ را نیز از موارد تاثیرگذار در ثبات صادرات این محصول دانست و گفت: تشکیل چنین کنسرسیوم و برند مشترکی موجب رفع رقابت ناسالم صادرکنندگان در خارج از کشور خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان نیزگفت: در بخش‌های مختلف استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید در جلسات کار‌شناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز