خبرگزاری کار ایران

صنایع دستی مورد بی‌مهری مسوولین بندر امام قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۳۳۰

اگر مسوولین بندر امام به فعالیت‌های صنایع دستی در این شهر توجه می‌کردند، در ایام نوروز می‌توانستیم نمایشگاه پرباری برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، در دو مرحله برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در بندر امام خمینی که در سال جاری اتفاق افتاد، به جز دلخوری هنرمندان این رشته، بازتاب دیگری نداشت.

یکی از هنرمندان و فعالان هنر صنایع دستی در بندر امام گفت: در نظر داشتیم تا برای نوروز ۹۴ که مسافرین زیادی از استان‌های دیگر به خوزستان سفر می‌کنند، نمایشگاهی از هنرهای بومی مانند حصیر بافی برپا کنیم که علاوه بر معرفی هنر بومی، می‌توانست نوعی اشتغال زایی هم بهمراه داشته باشد که متأسفانه تجربهٔ ما از برگزاری نمایشگاه‌های گذشته که بجز دلخوری هنرمندان از مسوولین، چیزی را بدنبال نداشت، مانع اینکار شد.

سمیه رضایی افزود: امیدوارم در سال پیش رو، مسوولان شهری با تجدید نظر در رویکرد خود و دلجویی از هنرمندان این رشته، زمینهٔ برپایی کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مرتبط با هنر و صنایع دستی جنوب را فراهم نمایند.

پرداختن به اینگونه امور، نه تنها هزینه بر نیست، بلکه باعث رونق بازار و کسب و کار خواهد شد و علاوه بر این باعث زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر بومی و انتقال تجارب به نسل جدید خواهد شد.

ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز