خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛‌

آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با 347 هزار و 280 بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز دهم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌ فروشی تاکنون یک‌ میلیون و 135 هزار و 482 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عنوان کرد: آمارهای ارائه‌ شده بازدیدها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز نهم فروردین‌ ماه 1403 و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 347 هزار و 280 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 255 هزار و 656 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 189 هزار و 72 نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

وی ادامه داد: در روز گذشته نیز بیش از 28 هزار و 777 نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و 28 هزار و 146 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 18 هزار و 496 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز