خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین بیش از 90 درصد تحقق داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۹۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۱ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، علی راه انجام با اعلام این خبر گفت: سهم استان قزوین در طرح جهش تولید کشت ۱۲۰ هزار هکتار غلات و حبوبات در مزارع دیم بود که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: مابقی برنامه مربوط به حبوبات مانند عدس و نخود دیم است که با بارندگی اتفاق افتاده و همچنین بارش روزهای آتی می‌توان صورت پذیرد و برنامه طرح جهش تولید را به صورت کامل محقق سازد.

راه انجام تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت کشاورزی قراردادی و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در طرح جهش تولید، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در حوزه بذور اصلاح شده،‌ سموم ضدعفونی، کودهای مایع برای مزارع و بذرمال‌ها در راستای پنجه و ریشه زنی در خاک کمک‌ها و حمایت‌های فراوانی داشته است.

این مسئول در ادامه به سامانه دیمزارها نیز اشاره کرد و گفت: با کمک این سامانه برای نخستین بار در استان قزوین بحث نقطه زنی و یو تی ام اراضی کشاورزی در راستای حدنگاری صورت گرفته و تمامی اقدامات داشت و برداشت نیز به صورت کامل رصد خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این سامانه اطلاعاتی اراضی سطح کشت، مشخصات کشاورزان، تعداد قطعات زیر کشت و همچنین ادوات و ماشین آلات کشاورزی ثبت شده و قابل ارزیابی است.

گفتنی است طرح جهش تولید در دیمزارها اقدامی مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام (ره) بوده که برای چهارمین سال متوالی در استان‌ قزوین اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز