خبرگزاری کار ایران

هشدارهای پلیس آگاهی فارس برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۲۸

رئیس پلیس آگاهی استان هشدارهای پلیسی پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروزی را به شهروندان ارائه داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کاووس حبیبی، اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و اقدام هموطنان به مسافرت های خارج استانی و بین شهری لازم است به نکات و هشدار های پیشگیرانه از سرقت درحین مسافرت توجه کنند تا خاطره سفری خوش و به یاد ماندنی را برای خود و خانواده های شان ثبت کنند.

وی افزود: چنانچه شهروندان گرامی در این ایام قصد مسافرت دارند ابتدا قبل از خروج از منزل از قفل بودن تمامی درب های ورودی خانه اطمینان حاصل کرده و اگر برای مدت زمان نسبتا طولانی قصد مسافرت دارند، حتما چراغ ها را به تایمر متصل کنند تا در شب روشن شده و صبح خاموش شوند.

حبیبی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سرقت منزل در ایام تعطیلات نوروز، در صورت امکان، با یکی از آشنایان خود هماهنگ کنید تا به صورت روزانه برای برداشتن برگه های تبلیغاتی و یا قبوض از لای درب منزل شما اقدام کند، چرا که سارقان برای شناسایی خانه های خالی از آن استفاده می‌کنند. هرگز در اماکن عمومی و در جمع های غیر خانوادگی صحبت از تاریخ و ساعتی را که در منزل حضور ندارید را به زبان نیاورید و از بازگو کردن برنامه سفر نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در زمان مسافرت وجوه نقد بیشتر از حد معمول و غیر ضروری را با خود به همراه نداشته و سعی کنید از کارت های بانکی جهت خرید و رفع نیاز استفاده کنید.

این مقام انتظامی بیان کرد: در مکان های شلوغ، اماکن زیارتی و سیاحتی و معابر عمومی جهت پیشگیری از سرقت هایی مانند کیف زنی، کیف قاپی و جیب بری هوشیاری لازم را داشته باشید و در حین خرید رمز و اطلاعات فردی و انحصاری کارت های بانکی را در اختیار فروشندگان و افراد غیر قرار ندهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز