خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام تازه تفحص شده در قزوین تشییع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۲۱

مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام طی ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری در استان تشییع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری که در خانه موزه خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی با محوریت تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام والامقام دوران مقدس برگزار شد، بیان کرد: از سال ۸۱ تاکنون ۵۰ نقطه یادمان شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده که ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام طی ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ نقطه دیگر نیز طی سال های ۸۱ تا ۱۴۰۰ در قزوین ساخته شده است.

امیری مقدم تاکید کرد: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام نیز طی تفحص‌های صورت گرفته سال گذشته به همراه ۲۸ شهید دیگر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.

این مسئول مقدم ضمن اعلام این نکته که برای نخستین مرتبه پیش از تدفین این شهدا یادمان آنان ساخته و آماده شده است، توضیح داد: یکی از شهدای گمنام ۲۹ ساله حاضر در عملیات خیبر و شهید دیگر ۴۶ ساله در عملیات عاشورای ۲ حضور داشتند.

او ضمن گرامیداشت سه هزار شهید والامقام استان قزوین، در باب فضیلت شهدا خاطرنشان کرد: شهدا در روز قیامت مقام شفاعت دارند و امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمان سفره رحمتی هستیم که به واسطه شهدا برای ما گسترده می شود.

گفتنی است، ۲ شهید گمنام در روزهای ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری به ترتیب در روستای کورانه قزوین و شهرستان آبیک با حضور امت شهید پرور این استان تدفین خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز