خبرگزاری کار ایران

افزایش چشمگیر میانگین بارش استان؛

50 میلیمتر باران به میانگین بارش فارس اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۷۶

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: طی جبهه بارندگی اخیر تا ساعت6:30 صبح امروز ، 50 میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

به گزارش ایلنا، سیاوش بدری با اشاره به اینکه میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی 163 میلیمتر است، افزود: تاکنون 38درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

بدری گفت: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه‌ استهبان و برغان با 98 میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس عنوان کرد: تعداد 9 سد با مجموع گنجایش 2936 میلیون متر مکعب دراستان فارس بهره‌برداری می‌شود. که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری 1315 میلیون متر مکعب یعنی 45 درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، 35درصد معادل 846 میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

بدری یادآور شد:  در حال حاضر حجم آب پشت سد درودزرن تا ساعت شش و نیم صبح امروز به 660 میلیون متر مکعب رسیده است و دِبی ورودی به این سد 328 متر مکعب بر ثانیه است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: در مجموع میزان 56 میلیون متر مکعب در سامانه بارشی اخیر به حجم آب پشت سدهای استان اضافه شده است.

بدری گفت: در طول دولت سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای تا کنون 30 پروژه سازه‌ای و تعداد 70 پروژه غیر سازه‌ای به اتمام رسیده و یا در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره با شعار سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز امیدواری کرد شرکت آب منطقه‌ای بتواند در این راستا قدم های مثبتی بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز