خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

۴۳۱ چاه غیرمجاز در گلستان مسدود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۴۷

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۴۳۱ چاه غیرمجاز در گلستان مسدود شدند ونزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: سال گذشته با رای دادگاه های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت المال بازگشت. از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است.

آسیابی افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد.

وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی ملی ، دادگاه های ویژه ای در حوزه های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.

وی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.

وی افزود: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.

وی افزود: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه ها  از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز