خبرگزاری کار ایران

علت افزایش ۸ برابری قیمت بلیط باغ فین کاشان چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۲۱۲

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از افزایش تعرفه بلیط ابنیه تاریخی و گردشگری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: افزایش قیمت بلیط ها سراسری است.

به گزارش ایلنا از کاشان، احمد دانایی‌نیا، با اشاره به افزایش قیمت بلیط باغ تاریخی فین کاشان اظهار داشت: قرار بر این بود که سال گذشته تعرفه‌ها افزایش یابد؛ اما بنابر دلایلی نشد، ولی امسال با تصمیم وزارت‌خانه و هیأت دولت تمام بناهای گردشگری در حوزه میراث فرهنگی بر اساس شرایطی که دارند، نرخ‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: صفر تا ۱۰۰ این مبالغ وارد خزانه کشوری می‌شود و ما به طور مستقیم در بلیط هایی که به فروش می‌رسد دخل و تصرفی نداریم، اما رایزنی‌ها و مکاتباتی برای اینکه قسمتی از این درآمدها به خود مجموعه اختصاص پیدا کند صورت گرفته که بتوانیم بخشی از این مبالغ را به کاشان برگردانیم.

دانایی‌نیا با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری مجموعه‌های تاریخی بسیار زیاد است، گفت: امسال تنها ۱۰۰ میلیون تومان صرف شست‌وشو و آفت‌زدایی باغ فین شده و از طرفی بارندگی‌های اخیر نیز خسارات زیادی به برخی ابنیه تاریخی زده و مخارج زیادی تحمیل کرده که این مبالغ باید از محلی تأمین شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه بهتر بود افزایش قیمت در طول سال و به تدریج انجام می‌شد تا این‌گونه برای مردم شوکه‌کننده نشود، اضافه کرد: برای جبران این کار بازدید از موزه ملی کاشان واقع در باغ فین که قبلاً بلیط و تعرفه جداگانه‌ای داشت را رایگان کردیم به‌طوری‌که با پرداخت ورودی باغ بازدید از حمام تاریخی و موزه نیز رایگان انجام می‌شود.

مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی جهانی فین کاشان نیز ادامه داد: چندین روز قبل از آغاز سال جدید تعرفه‌های جدیدی از سوی وزارت میراث فرهنگی برای همه اماکن گردشگری ابلاغ شده است که ما مجری این امر هستیم.

رضا دهقانی افزود: تمامی اماکن گردشگری که در حوزه میراث فرهنگی هستند، نه‌تنها باغ فین، بلکه تمامی مجموعه‌ها در کاشان و آران و بیدگل و سراسر کشور افزایش قیمت داشته‌اند و حتی بعضی از بناها افزایش بیشتری یافته است.

 دهقانی با اشاره به اینکه تنها برای کوددهی درختان این باغ ۳۰۰ میلیون تومان خرج شده، افزود: سالانه هزینه‌های میلیاردی صرف حفظ و نگهداری از مجموعه باغ جهانی فین می‌شود.

مدیر مجموعه جهانی باغ جهانی فین کاشان تصریح کرد: تعرفه قبلی بلیط مجموعه ۵ هزار تومان بوده که در شأن و جایگاه این مجموعه گردشگری و تاریخی نبود، به‌طوری‌که بیشتر بازدیدکنندگان از این تعرفه پایین متعجب می‌شدند.

وی با بیان اینکه باغ فین هر هفته میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ دانش‌آموز است که بازدید آنها به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: برای جانبازان و خانواده‌های ایثارگر نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده و همچنین در نظر داریم برای مردم کاشان نیز بعد از ایام تعطیلات برنامه‌ای تحت عنوان طرح سراسری گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی شهر انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز